-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: kam <#k...@w...pl#>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Prawo konsumenta - zwrot
Date: Mon, 26 Dec 2005 17:39:56 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 25
Message-ID: <dop6f0$bs6$1@inews.gazeta.pl>
References: <dop5mq$9e3$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1135615266 12166 195.242.255.2 (26 Dec 2005 16:41:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Dec 2005 16:41:06 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <dop5mq$9e3$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
X-User: kamgol
X-Antivirus: avast! (VPS 0551-6, 2005-12-24), Outbound message
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:352666
[ ukryj nagłówki ]bocio napisał(a):
> Jakie prawo ma konsument gdy kupi towar i chce go wymienić na drugi dzień?
> bo np nie działa prawidłowo. Czy w takim przypadku sklep wysyła do naprawy
> serwisowej urządzenie czy ma obowiązek wymienić na inny?
Powinien wymienić, bo wybór sposobu załatwienia (naprawa albo wymiana)
reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową - czyli tego za co
odpowiada sprzedawca - należy do konsumenta. Tyle że konsument nie
będzie mógł żądać wymiany jeśli jest ona niemożliwa albo związana z
nadmiernymi kosztami - art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej. Jak określać nadmierne koszty przepisy dokładnie nie
mówią, nakazując jedynie uwzględniać wartość towaru oraz rodzaj i
stopień stwierdzonej niezgodności, więc może być konflikt... W praktyce
zresztą sprzedawca pewnie będzie chciał naprawiać.
Natomiast jeśli reklamacja będzie na podstawie gwarancji, to decydują
jej postanowienia.
> A co w przypadku gdy urzadzenie działało i zepsuło się na drugi dzień?
Zależy dlaczego się zepsuło... Jeśli dlatego, że towar był niezgodny z
umową - jak wyżej. A jeśli sam uszkodził, to chyba jasne, że nie ma
podstaw do reklamacji.
Więcej na www.federacja-konsumentow.org.pl
KG
Następne wpisy z tego wątku
- 26.12.05 20:15 Artur
Najnowsze wątki z tej grupy
- Firma w stacji trafo
- znów ten wrocław
- Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
- Zawiadomienie obajtka
- Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
- Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- Re: Firma w stacji trafo
- Re: znów ten wrocław
- Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: znów ten wrocław
- Re: Firma w stacji trafo
- Re: znów ten wrocław
- Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Firma w stacji trafo
- 2024-05-24 znów ten wrocław
- 2024-05-27 Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
- 2024-05-27 Zawiadomienie obajtka
- 2024-05-27 Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
- 2024-05-27 Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- 2024-05-27 Re: Firma w stacji trafo
- 2024-05-27 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-27 Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-24 Re: Firma w stacji trafo
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)