eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo konsumenta - zwrot › Re: Prawo konsumenta - zwrot
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo konsumenta - zwrot
    Date: Mon, 26 Dec 2005 17:39:56 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <dop6f0$bs6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dop5mq$9e3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1135615266 12166 195.242.255.2 (26 Dec 2005 16:41:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Dec 2005 16:41:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <dop5mq$9e3$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0551-6, 2005-12-24), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:352666
    [ ukryj nagłówki ]

    bocio napisał(a):
    > Jakie prawo ma konsument gdy kupi towar i chce go wymienić na drugi dzień?
    > bo np nie działa prawidłowo. Czy w takim przypadku sklep wysyła do naprawy
    > serwisowej urządzenie czy ma obowiązek wymienić na inny?

    Powinien wymienić, bo wybór sposobu załatwienia (naprawa albo wymiana)
    reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową - czyli tego za co
    odpowiada sprzedawca - należy do konsumenta. Tyle że konsument nie
    będzie mógł żądać wymiany jeśli jest ona niemożliwa albo związana z
    nadmiernymi kosztami - art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. Jak określać nadmierne koszty przepisy dokładnie nie
    mówią, nakazując jedynie uwzględniać wartość towaru oraz rodzaj i
    stopień stwierdzonej niezgodności, więc może być konflikt... W praktyce
    zresztą sprzedawca pewnie będzie chciał naprawiać.
    Natomiast jeśli reklamacja będzie na podstawie gwarancji, to decydują
    jej postanowienia.

    > A co w przypadku gdy urzadzenie działało i zepsuło się na drugi dzień?

    Zależy dlaczego się zepsuło... Jeśli dlatego, że towar był niezgodny z
    umową - jak wyżej. A jeśli sam uszkodził, to chyba jasne, że nie ma
    podstaw do reklamacji.
    Więcej na www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1