  • 1. Data: 2003-09-29 18:37:03
    Temat: Prawo konsumenckie.
    Od: "PiterX" <p...@i...pl>

    Witam.

    Mam pytanie... Otoz, w ciagu ile dni mozna zwrocic do sklepu sprzet AGD z
    ktorego zakupu nie jestesmy zadowoleni... nie funkcjonuje tak jak powinien
    etc.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    Pozdr.
    PiterX

  • 2. Data: 2003-09-29 19:32:12
    Temat: Re: Prawo konsumenckie.
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "PiterX" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktorego zakupu nie jestesmy zadowoleni... nie funkcjonuje tak jak powinien

    2 lata od chwili zakupu. Ale nie mozecie byc "tylko" niezadowoleni. Towar
    musi byc niezgodny z umowa jak zawieraliscie ze sprzedawca.

  • 3. Data: 2003-09-29 20:21:50
    Temat: Odp: Prawo konsumenckie.
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik NoMAD <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bla1c0$7e8$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "PiterX" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 2 lata od chwili zakupu. Ale nie mozecie byc "tylko" niezadowoleni. Towar
    > musi byc niezgodny z umowa jak zawieraliscie ze sprzedawca.

    Albo powszechnie przyjetymi oczekiwaniami co do cech tego rodzaju towaru,
    jesli dokladnie
    ze sprzedawca nie uzgladnialiscie. Albo (nawet) niezgodne z cechami podanymi
    w reklamie takiego towaru.
    Do 6 miesiecy od kupna istnieje domniemanie iz niezgodnosc z umowa istniala
    w chwili zakupu tzn. nie jest to wasza
    wina, polegajaca np. na niewlasciwym uzytkowaniu.

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-09-29 20:50:31
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    istniala
    > w chwili zakupu tzn. nie jest to wasza
    > wina, polegajaca np. na niewlasciwym uzytkowaniu.

    Zaraz zaraz, ale nie bardzo rozumiem. Domniemanie nie swiadczy o istniniu
    lub nie istnieniu winy kogokolwiek. Jest to instytucja ktora w zalozeniu ma
    usprawnic dowodzenie pewnych faktow. Zawsze mozna je obalic (oczywiscie
    pomijam d.niewzruszalne ;-)). Sprecyzuj jasniej ostatnie zdanie bo PiterX
    moze zle cie zrozumiec
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-09-29 20:53:07
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Albo sam to zrobie.. ;-)

    Mysle ze to zdanie powinno wygladac tak: "Do 6 miesiecy od kupna istnieje
    domniemanie iz niezgodnosc z umowa istniala w chwili zakupu tzn ze to
    sprzedawca musi udowodnic a nie wy ze towar jednak BYL zgodny z umowa"

  • 6. Data: 2003-09-29 21:01:59
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik NoMAD <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bla5v1$j9o$...@n...onet.pl...
> [...]
    > usprawnic dowodzenie pewnych faktow. Zawsze mozna je obalic (oczywiscie
    > pomijam d.niewzruszalne ;-)). Sprecyzuj jasniej ostatnie zdanie bo PiterX

    Oczywisce ze mozna obalic, ale jest to kolosalne ulatwienie dla kupujacego.
    To sprzedawca bowiem bedzie musial udowadniac.
    Slowo "wina" jest tu uzyte bardziej potocznie.

    pozdrawiam
    mdr