  • 1. Data: 2003-09-29 16:56:42
    Temat: [Nieruchomości] Umowa z agencją
    Od: Mariusz <m...@a...waw.pll>

    Witam,
    Mam do sprzedania mieszkanie.
    Zdecydowałem się na pośrednictwo agencji. Podpisałem umowę, która
    m.in. przewiduje karę umowną w wysokości 2x prowizji za sprzedaż
    mieszkania osobie poleconej przez agenta, poza jego plecami.
    I teraz sytuacja jest następująca:
    - agent przyprowadza Pana Kowalskiego. Pan Kowalski ogląda mieszkanie
    i wychodzi. Mieszkanie podoba mu się, lecz jest za drogie.
    Jednak ja oprócz pośrednictwa zdecydowałem się na własną rękę
    zamieścić ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w prasie.
    Pan Kowalski również czyta prasę w poszukiwaniu ofert. Trafia na moje
    ogłoszenie - nie pozna przez telefon, że to mieszkanie oglądał miesiąc
    wcześniej, był tu raz,z agentem. Dokłądny adres nic mu nie mówi.
    Przychodzi i od progu poznaje, że tu już był.
    Jednak obecna cena jest nieco niższa (brak prowizji, sprzedającemu sie
    spieszy) i pan Kowalski się decyduje.

    I teraz pytanie: Czy Pan Kowalski może bez konsekwencji kupić ode mnie
    mieszkanie bez pośrednictwa agencji? Zaznaczam - karę umowną w umowie
    mam ja, a także Pan Kowalski.

    MARR

  • 2. Data: 2003-09-29 17:57:47
    Temat: Re: [Nieruchomości] Umowa z agencją
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@a...waw.pll> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I teraz pytanie: Czy Pan Kowalski może bez konsekwencji kupić ode mnie
    > mieszkanie bez pośrednictwa agencji? Zaznaczam - karę umowną w umowie

    Zakladam ze umowa z posrednikiem nadal obowiazuje?? Jesli tak to kiepsko
    Ale wystarczy rozwiazac umowe z posrednikiem i sprzedac mieszkanie z data
    troche pozniejsza niz roziazanie umowy... Posrednikowi ciezko bedzie cos
    udowodnic tym bardziej ze szukales tez na wlasna reke.

  • 3. Data: 2003-09-29 21:05:48
    Temat: Re: Re: [Nieruchomo?ci] Umowa z agencj?
    Od: MARR <m...@a...waw.pll>

    W dniu Mon, 29 Sep 2003 19:57:47 +0200, niejaki "NoMAD" <l...@o...pl>
    popełnił był na grupie następujące słowa:

> [...]
    >troche pozniejsza niz roziazanie umowy... Posrednikowi ciezko bedzie cos
    >udowodnic tym bardziej ze szukales tez na wlasna reke.

    W umowie jest zapis, że jeżeli agent przyprowadzi klienta, a ja
    później rozwiąże umowę z agencją, w odniesieniu do tego klienta umowa
    obowiązuje...czyli inaczej: jemu nie mogę sprzedać mimo, że umowa
    została rozwiązana.

    MARR

  • 4. Data: 2003-09-29 21:14:32
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > później rozwiąże umowę z agencją, w odniesieniu do tego klienta umowa
    > obowiązuje...czyli inaczej: jemu nie mogę sprzedać mimo, że umowa

    Moze sie nie dowiedza ;-)). Zwlaszcza jesli i ty i klient nie bedziecie sie
    z agencja kontaktowac (jest to w waszym obopolnym interesie). Poza tym
    zawsze mozesz sie bronic ze szukales rowniez na wlasna reke i traf chcial ze
    padlo na niego.

  • 5. Data: 2003-09-29 21:16:28
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Jeszcze jedno-jesli kara jest kwota duza to rozwaz sprzedaz mieszkania np
    bratu a on klientowi.. ;-))

  • 6. Data: 2003-09-29 22:30:42
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "Mariusz" <m...@a...waw.pll> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam do sprzedania mieszkanie.
    /ciach/
    > I teraz pytanie: Czy Pan Kowalski może bez konsekwencji kupić ode mnie
    > mieszkanie bez pośrednictwa agencji? Zaznaczam - karę umowną w umowie
    > mam ja, a także Pan Kowalski.

    Użytkownik "NoMAD"
> [...]
    > z agencja kontaktowac (jest to w waszym obopolnym interesie). Poza tym
    > zawsze mozesz sie bronic ze szukales rowniez na wlasna reke i traf chcial

    Czyż agent nieruchomości nie przyprowadził Ci klienta???
    Pewnie Ty też nie lubisz, gdy Twój pracodawca np. nie wypłaciłby Ci należnej
    pensji...
    Myślisz, że przyprowadzenie przez agenta klienta nie wiąże się z pracą
    wykonaną przez niego w celu wyszukania oferty dla Ciebie i dla niego??? A
    jego koszty???

    Moim zdaniem w tej umowie jest zbyt mała kara umowna!!!

    Ot i Polska właśnie...

    --
    Piciuf
    ________________________________

  • 7. Data: 2003-09-30 07:50:08
    Od: MARR <u...@g...pl>

    Piciuf wrote:

    > Czyż agent nieruchomości nie przyprowadził Ci klienta???

    Nie.
    Agent przyprowadzil kogos, dla kogo bylo za drogo. Zrezygnował.
    Ja dałem ogloszenie do prasy ponosząc *koszt* ogłoszenia - tym razem klientowi
    pasowała cena (nie musiał płacić prowizji, co znacznie obniżyło cenę mieszkania.

    Normalne jest, ze ktoś kto kupuje/sprzedaje mieszkanie szuka roznych mozliwosci
    - również w ogłoszeniach.
    A jak myślisz - ile mieszkan o powierzchni 60-64m. jest na sprzedaz, w kwadracie
    powiedzmy 3-4 ulic? Najwyzej kilka.

    Ps. Dla Twojej wiadomosci - jest bardzo prosta metoda ominiecia posrednika.
    Szukajac mieszkania wystarczy podstawic figuranta, z ktorym agent podpisze
    umowe. Potem kupi ktos inny...
    Ale mi nie o to chodzilo - nikogo nie chce oszukac.

    MARR

  • 8. Data: 2003-09-30 13:55:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Piciuf" <p...@p...onet.pl> popełnił 30 wrz 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:blabr8$q2a$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Myślisz, że przyprowadzenie przez agenta klienta nie wiąże się z pracą
    > wykonaną przez niego w celu wyszukania oferty dla Ciebie i dla
    > niego??? A jego koszty???
    Uuuu, w _niektórych_ wypadkach to naprawdę mała praca.
    Czasami mam wrażenie, ze _niektórzy_ pośrednicy komornikami sądowymi
    kiedyś byli.
    I Ci właśnie /pracują/ na opinię dla tych aktywnych,
    ciężko pracujących na swoją prowizję.
    Niestety i jedni i drudzy w umowy wpisują te same postanowienia
    o karach umownych...

    --
    pozdro
    poreba