  • 11. Data: 2004-07-11 11:18:13
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Barteq":

    > Tak, ale dlaczego, po tym, co podają wszystkie media o dzieciach,
    rodzinach
    > etc., które giną powodu pijanych, nie ma dla nich litości. Wiem, że pod
    > wpływem alkoholu niektórzy aż za nadto tracą głowę, ale to ich nie
    > usprawiedliwia w żaden sposób. Nie ma usprawiedliwienia dla kierowców,
    > którzy prowadzą po pijanemu.
    >
    > Może być tylko skrucha. Tylko jak się odbierze komuś życie w taki sposób
    > ta skrucha, chodź by nie wiadomo, jaka była, nie wróci nikomu życia.

    Czyli dlaczego zapadają takie wyroki a nie inne ?
    To trudne pytanie.
    Polecam lekturę kilku przykładowych pozycji, które mogą wyjaśnić
    wątpliwości:
    1.. L.Lernell Współczesne zagadnienia polityki kryminalnej, Warszawa 1978
    2.. K.Krajewski Teorie kryminologiczne a prawo karne, Warszawa 1994
    3.. J.Jasiński Punitywność systemów karnych. Studia nad zakresem, formami
    i intensywnością penalizacji, Studia Prawnicze nr 35 (1973), str.21 - 61.
    4.. Zagadnienia racjonalizacji polityki karnej (Skrócony referat Rzecznika
    Praw Obywatelskich), Państwo i Prawo nr 1/1994, str.29 - 44).
    5.. B.Stańdo-Kawecka Polityka karna a populacja uwięzionych, Przegląd
    Więziennictwa Polskiego nr 36 (2002), str.22 - 50
    6.. K.Krajewski Przestępczość i polityka karna w Polsce w latach
    dziewięćdziesiątych, Czasopismo Prawa Karnego i Nauk Penalnych, t.7 (2003),
    nr 1.
    Sędziowie orzekający taki "niemedialn" kary opierają swoje decyzje na tych
    i podobnych poglądach, publikacjach a nie wypowiedziach osób z programów
    typu Na żywo...
    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 12. Data: 2004-07-11 11:27:53
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > Zostałem zatrzymany kierując samochodem pod wpływem alkoholu. Sąd skazał
    > mnie na 8 miesięcy ograniczenia wolności, 1000zł grzywny i na 2 lata
    > straciłem prawojazdy. Miałem ok 2 promili w wydychanym powietrzu. Czy jest
    > możliwość skrócenia pozbawienia prawa jazdy gdy wyrok już jest prawomocny
    ?
    > Czy mogę pisać odwołania i czy sąd może zarządzić większą karę niż ta jaką
    > mam dotychczas ?

    Nie mozesz pisać odwołań a wyroku nie da sie skrocic...
    Poza tym jak na moj gust powinienes zostac skazany na 5 lat pozbawienia
    wolnosci... Takich palantow nalezy zamknac w klatkach...

    --
    ..::SebOLO::..

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie
    i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 13. Data: 2004-07-11 12:00:26
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    ajuzo wrote:
    > Sugeruje, że czasem są okoliczności łagodzące. Nie chcę unikać kary,
    > dobrowolnie poddałem się karze. Wyrok jest jak najbardziej słuszny,

    Jakie to ma znaczenie czy chcesz czy nie chcesz unikać kary? Zostałeś
    złapany na gorącym uczynku, wina jest bezsprzeczna. I została ustalona
    kara, której nie da się uniknąć. Jakbyś chciał uniknąć kary i tak nic
    by to nie dało.
    Okolicznością łagodzącą mogłoby być np, zgłoszenie się na Policję osoby
    która jechałą po pijanemu i nie została przyłapana. :-)
    Ale w omawianym przypadku nic takiego nie nastąpiło.

    > skrócenia orzeczenia sądu choćby nawet o 2 miesiące. Tak jak pisałem
    > wcześniej, każdy może popełnić błąd.

    Zgadza się. I się za niego płaci. Naprawdę trzeba się cieszyć, że ten
    błąd doprowadził tylko do złapania przez Policję, a nie do rozjechania
    pieszego. Wtedy kara byłąby sporo większa.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 14. Data: 2004-07-11 12:21:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 11. lipca 2004 11:37 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane ajuzo:

    > Kiedyś miałem podobne podejście do ciebie, jednak teraz widzę, że tego
    > typu wykroczenia teraz już przestępstwa różnią się między sobą i nie można
    > wszystkich karać jednakowo surowo. Nie można osądzać ludzi nie znając
    > szczegółów zajścia,

    Sądzisz, że go wrobiono? Nic na ten temat nie pisał.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 15. Data: 2004-07-11 12:22:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > typu wykroczenia teraz już przestępstwa różnią się między sobą i nie można
    > wszystkich karać jednakowo surowo. Nie można osądzać ludzi nie znając

    Czyżby Cię wrobiono? Nic na ten temat nie pisałeś.

  • 16. Data: 2004-07-11 12:24:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 11. lipca 2004 11:36 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane kam:

    > Chyba oszalałeś. Wiesz co to jest 8 miesięcy pozbawienia wolności?

    No właśnie! Niestety prawo jest za łagodne...

  • 17. Data: 2004-07-11 13:39:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ajuzo wrote:

> [...]
    >
    > Kiedyś miałem podobne podejście do ciebie, jednak teraz widzę, że tego
    > typu wykroczenia teraz już przestępstwa różnią się między sobą i nie można

    Chrzanisz. Zasada jest prosta: piłeś - nie jedź. Ja mogę wybrać między
    kieliszkiem a kierownicą - ty też możesz. Jeśli nie możesz, powinieneś
    pożegnać się z prawem jazdy, zanim kogoś zabijesz.
    A karać za jazdę pod wpływem powinno się wyjątkowo surowo!

    Nie pozdrawiam
    krys

  • 18. Data: 2004-07-11 20:59:52
    Od: scx <s...@w...pl>

    ajuzo się wziął i wyklepał:

    > Zostałem zatrzymany kierując samochodem pod wpływem alkoholu. Sąd skazał
    > mnie na 8 miesięcy ograniczenia wolności,
    Chyba w zawiasach?

    > 1000zł grzywny i na 2 lata
    > straciłem prawojazdy. Miałem ok 2 promili w wydychanym powietrzu.

    Co tak mało? Za 1go promila u nas dają 2 lata!

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 19. Data: 2004-07-11 22:42:39
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    Użytkownik Marek napisał:
    > Polecam lekturę kilku przykładowych pozycji {...}

    Polecam odwiedzenie linku:

    http://www.nkm.iw.pl/inne/uwaga!!/1.htm

    --

  • 20. Data: 2004-07-12 07:26:52
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    > Chyba w zawiasach?

    ograniczenie wolności w zawiasach?? niezłe hehe