  • 91. Data: 2024-01-12 19:48:27
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 23:01:13 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Przy papierowych też musisz mieć łączność, no chyba, że targasz ze sobą
    > grafologa i specjalistę od fałszowania dokumentów.

    Grafolog przy obecnym DO czy PJ to chyba niepotrzebny.

    > Przy obecnym stanie
    > techniki/technologii, ani szeregowy urzędnik, ani patrol policji nie
    > stwierdzi tak łatwo czy dokument jest prawdziwy.

    Moze tak, moze nie - trudno powiedziec.

    Ale w DO chip juz jest - a to chyba zabezpiecznie trudno łamalne ...

    Coraz wiecej doniesien, ze nasza SG wyłapuje nielegalnych imigrantów
    z fałszywymi DO, i nie wiem - kiepska jakość i łatwo zauważyć, ze to
    nie oryginał, czy wystarczy zagadać po polsku i juz się sypie :-)

    > Zmiana de facto jest taka, że uwierzytelnienie przeszło na samego
    > obywatela, albo inaczej, przestało być wymagane. Potrzeba centralnej
    > weryfikacji tego czy tamtego jest z nami od pewnie 2-3 pokoleń. Taki
    > papier to była często de facto szykana. Było w systemie widać, że masz
    > uprawnienia, a dostawałeś mandat za brak PJ.

    No ale "w systemie widać" to w miarę od niedawna.
    A kara wręcz symboliczna (50zl)

    J.

  • 92. Data: 2024-01-12 20:23:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.01.2024 o 19:41, J.F pisze:

    > No ale tu nie chodzi o unieważnienie z powodu stanu zdrowia,
    > tylko "bo tak".

    No właśnie, ale było, że niby z powodu złego stanu zdrowia seniorów
    skracają.

    > Było PJ ważne bezterminowo, a teraz ogłaszamy, ze jest ważne tylko do
    > 2028 ... mamy działanie wstecz, czy wcale nie, czy umiarkowane ?

    Już pisałeś, że w przód :-)

  • 93. Data: 2024-01-12 20:34:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.01.2024 o 19:37, J.F pisze:

    > W zasadzie tak, tylko:
    > -koszt ... dokładne badania kosztują :-)
    >
    > -po 10 latach to pewie zapomnisz, a tu jakas kontrola czy wypadek,
    > i wielkim przestępcą jesteś, bo bez PJ jeździsz.
    >
    > -a w zasadzie czemu co 10 lat? Bezpieczenstwo ważne, to co 5 lat,
    > a moze co 3, a moze co roku :-)

    Po każdym syropku :-)

  • 94. Data: 2024-01-13 00:28:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Grafolog przy obecnym DO czy PJ to chyba niepotrzebny.

    Przy DO i PJ nie, ale masz nadal setki różnych dokumentów używanych np.
    do poświadczenia tego czy tamtego, których się używa, a nie ma
    bezpośredniej weryfikacji z organem je wystawiającym - nie ma łączności.

    Jak padnie łączność dla PJ, bo przecież i coś w radiowozie może się
    popsuć co łaczność zapewnia, to tej weryfikacji też nie przeprowadzisz.
    I co wtedy? Przecież nie wlepią Ci mandatu. Istnienie uprawnień bez
    formalnego dokumentu poświadczającego te uprawnienia działa od dawna w
    wielu dziedzinach i jakoś działa.

    > Moze tak, moze nie - trudno powiedziec.

    Dla statystycznego dokumentu. Dla prawdziwości twierdzenia jest to
    jednak "tak" - możesz dsponować dobrze podrobionym dokumentem.

> [...]
    > z fałszywymi DO, i nie wiem - kiepska jakość i łatwo zauważyć, ze to
    > nie oryginał, czy wystarczy zagadać po polsku i juz się sypie :-)

    Wszystkie, o których czytałem to były typu, śniady Murzyn o nazwisku
    Kowalski nieposługujący się j.polskim.

    Od jak niedawna?

    --
    Marcin

  • 95. Data: 2024-01-28 08:54:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 7.01.2024 o 10:32, Wiesiaczek pisze:
> [...]
    > bezterminowe prawo jazdy, to nie może go utracić. Niestety, Ustawa o
    > kierujących pojazdami jasno podaje, że każdy, kto ma taki dokument, ma
    > obowiązek jego wymiany.
    >
    > W rozdziale 19 zatytułowanym "Wymiana praw jazdy", w artykule 124
    > czytamy, że "osoby posiadające prawa jazdy wydane do dnia 18 stycznia
    > 2013 r. obowiązane są dokonać ich wymiany, na prawa jazdy zgodne z nowym
    > wzorem"."
    >
    > Co to znaczy "niestety"?
    >
    > Albo do kurwy nędzy przestrzega się w tym burdelu konstytucji albo nie!

    "Obowiązkowa wymiana praw jazdy obejmie wszystkich kierowców

    "Obowiązek przeprowadzania badań lekarskich przez wszystkich kierowców z
    pewnością wzbudzi sporo kontrowersji. Wywołał je już sam fakt, że
    kierowcy posiadający bezterminowe prawa jazdy, będą musieli wymienić je
    na takie ważne tylko przez 15 lat. Jedną z podstawowych zasad prawa jest
    to, że nie działa ono wstecz, a przymus zmiany blankietu bezterminowego,
    na taki którego wzór nie przewiduje "bezterminowości", a maksymalny
    okres ważności to 15 lat, wygląda jak właśnie działanie prawa wstecz."

    Czytaj więcej na
    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-rewol
    ucja-w-prawach-jazdy-kazdy-kierowca-bedzie-musial-zr
    obi,nId,7295531#utm_source=paste&utm_medium=paste&ut
    m_campaign=chrome

    Czyli najpierw wymiana PJ, potem obowiązkowe badania lekarskie, a
    następnie obowiązkowy egzamin na PJ.

    W końcu to tylko dla naszego dobra!

    Pierdolę taką praworządność razem z całą Chujnią Europejską!

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 96. Data: 2024-01-28 10:11:28
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 8.01.2024 o 00:26, io pisze:
    > A wszystko przez to, że nie zgodził się na skrócenie terminu ważności
    > swojego dokumentu. Za takie uwagi powinieneś siedzieć ?
    Nie rób kurwy z logiki. Jak prawo jazdy jest "bezterminowe" to jaki
    termin został skrócony? Przecież terminu nie było. No chyba że inaczej
    rozumiesz słowo "bez".

  • 97. Data: 2024-01-29 19:06:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 23:28:38 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dla statystycznego dokumentu. Dla prawdziwości twierdzenia jest to
    > jednak "tak" - możesz dsponować dobrze podrobionym dokumentem.

    Ja sobie takiego sam raczej nie zrobię.
    Czyli trzeba szukac dostawcy lub fachowca.

    Z natury rzeczy są to sprawy dość poufne, więc trudno mi powiedziec,
    na ile dobrze podrobione są tanio dostępne, a ile trzeba zapłacić za
    dobrze podrobiony.

    > Wszystkie, o których czytałem to były typu, śniady Murzyn o nazwisku
    > Kowalski nieposługujący się j.polskim.

    Chyba jakos tak.
    Ale jesli oni tego nie wiedzą, to czy dobrze podrobili sam dowód?

    > Od jak niedawna?

    Cepik istnieje od wielu lat, ale powszechny dostęp do niego w
    radiowozach to chyba niekoniecznie.
    Mogą przez dyzurnego ... ale moze się też łącznosci urwać.

    J.

  • 98. Data: 2024-02-03 00:34:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja sobie takiego sam raczej nie zrobię.
    > Czyli trzeba szukac dostawcy lub fachowca.

    Zrobisz jak najbardziej, ale pewnie już nie za długo. Takie stare PJ są
    nadal w użyciu a to w końcu zalaminowany kawałek papieru.

    > Z natury rzeczy są to sprawy dość poufne, więc trudno mi powiedziec,
    > na ile dobrze podrobione są tanio dostępne, a ile trzeba zapłacić za
    > dobrze podrobiony.

    Tego też nie wiem, ale j.w.

    > Chyba jakos tak.
    > Ale jesli oni tego nie wiedzą, to czy dobrze podrobili sam dowód?

    Nie wiadomo. DOs mógł być i dobrze podrobiony, ale wpadłi na czymś
    innym.

    --
    Marcin