  • 1. Data: 2004-09-27 00:55:26
    Temat: Prawo do wykonania kopii zapasowej programu a zabezpieczenie płyty.
    Od: "Marcin K." <k...@v...pl>

    Witam;
    Kupiłem program na płycie CD.

    Licencja zezwala mi na wykonanie kopii zapasowej. Wszystko byłoby OK gdyby nie
    zabezpieczenia zastosowane przez producenta (próbowałem 2 różnych programów do
    kopiowania zabezpieczonych płyt i nic z tego nie wyszło).

    Moje pytanie: czy jeżeli płytka ulegnie zniszczeniu, będę miał prawo żądać od
    producenta nowej? Przecież stosując zabezpieczenia uniemożliwił mi wykonanie
    kopii (jako dowód mam 2 płyty które wypaliłem próbując skopiować CD, niestety
    płyty te nie działają poprawnie).

    Jeżeli to ma znaczenie, to jest to program "Euro Plus + Reward" firmy YDP.

    Marcin.

  • 2. Data: 2004-09-27 08:52:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Moje pytanie: czy jeżeli płytka ulegnie zniszczeniu, będę miał prawo
    żądać od
    > producenta nowej?

    smieszny jestes

    Przecież stosując zabezpieczenia uniemożliwił mi wykonanie
    > kopii (jako dowód mam 2 płyty które wypaliłem próbując skopiować CD,
    niestety
    > płyty te nie działają poprawnie).

    a to juz Twoj problem.

    > Jeżeli to ma znaczenie, to jest to program "Euro Plus + Reward" firmy
    YDP.

    nie ma zadnego znaczenia.

    Na wykonanie kOpi zapasowowej jakas tam ustawa zezwala stad pewnie ten
    zapis w licencji,
    ale zadna nie nakazuje wymienic plyty
    jezeli zostala zniszczona przez uzytkownika.

    > Marcin.

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 3. Data: 2004-09-27 12:04:08
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > Na wykonanie kOpi zapasowowej jakas tam ustawa zezwala stad pewnie ten
    > zapis w licencji,
    > ale zadna nie nakazuje wymienic plyty
    > jezeli zostala zniszczona przez uzytkownika.

    Ale przeciez z winy dystrybutora nie mogl tej kopii bezpieczenstwa sobie
    zrobic.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2004-09-27 13:06:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale przeciez z winy dystrybutora nie mogl tej kopii bezpieczenstwa sobie
    > zrobic.

    no i co z tego, dystrybutor ma prawo zabezpieczyc dysk. Tak by nie zrobil
    10000 kopii i nie puscil na rynek.
    Jak pisalem to juz jest jego problem.

    ZNajdz mi zapis ktory nakazuje sprzedawac niezabezpieczone przed
    kopiowaniem dyski i doalczac
    2 dysk (zapasowy) oraz wysylac klientowi dysk nowy w zamian za zniszczony
    przez niego fizycznie
    poprzedni.

    P.

  • 5. Data: 2004-09-27 16:30:02
    Od: "misiu" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    wiadomości news:cj937r$396$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kopiowaniem dyski i doalczac
    > 2 dysk (zapasowy) oraz wysylac klientowi dysk nowy w zamian za

    A to nie jest tak, że płaci się za _prawa_autorskie_ a nie za nośnik(tzn
    za nośnik też, ale prawa autorskie stanowią lwią część ceny)?

  • 6. Data: 2004-09-27 17:53:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 10:52:50 +0200, Przemek R. naskrobał(a):

    > żądać od
    >
    > smieszny jestes

    Sam jesteś śmieszny - widać nigdy od dystybutora nie dostałeś kopi.

    > YDP.
    >
    > nie ma zadnego znaczenia.

    ROFL - umowa licencyjna nie ma znaczenia? :D A co ma?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-09-27 17:55:34
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 27 Sep 2004 02:55:26 +0200, Marcin K. naskrobał(a):

> [...]
    > kopii (jako dowód mam 2 płyty które wypaliłem próbując skopiować CD, niestety

    Najlepiej zadzownic do BOK i sie upewnic jaka jest procedura. Nośnik
    podlega takiej samej reklamacji jak inny produkt - a w szczególności z
    zapisami o niezgodności z umową.

    > Jeżeli to ma znaczenie, to jest to program "Euro Plus + Reward" firmy YDP.

    poczytaj licencje

  • 8. Data: 2004-09-27 18:30:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Sam jesteś śmieszny - widać nigdy od dystybutora nie dostałeś kopi.

    sam jestes smieszny
    dbam o swoje plyty dlatego nie potrzebowalem kopii., i nie wyobrazam sobie
    jak mozna zniszczyc poprzez sporzadzanie kopii,

    po za tym naucz sie czytac na co odpowiadsaz, zadac od procudenta nowej to
    nie to samo co
    otrzymac kopie, otrzymac kopie mozna z dorbej woli dystrybutora

    > ROFL - umowa licencyjna nie ma znaczenia? :D A co ma?

    nie ma znaczenia jaki to program! patrz na co odpowiadasz, dystrybutor nie
    ma opbowiazku wymieniac porysowanej plyty.

    ROTFLA to sobie w ... wsadz.

    P.

  • 9. Data: 2004-09-27 18:32:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Najlepiej zadzownic do BOK i sie upewnic jaka jest procedura. Nośnik
    > podlega takiej samej reklamacji jak inny produkt - a w szczególności z
    > zapisami o niezgodności z umową.

    sraty taty, reklamacja przyjeta moze zostac wowczas gdy nosnik bytl od
    nowosci wadliwy
    a nie gdy ktos przez swoja glupote porysowal.

    YDP.

    > poczytaj licencje

    sraty taty po raz drugi, dystrybutor nie ma obowiazku wymiany plyty
    zniszczonej przez uzytkownika.

    P.

  • 10. Data: 2004-09-27 19:48:35
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 20:32:35 +0200, Przemek R. naskrobał(a):

    > sraty taty, reklamacja przyjeta moze zostac wowczas gdy nosnik bytl od
    > nowosci wadliwy

    tyle że nie widzałeś nawet ustawy na oczy wiec nie masz zielonego pojecia
    co oznacza termin 'od nowości' (wbrew nazwie)

    > a nie gdy ktos przez swoja glupote porysowal.

    głupote? ROFL^2 na prawie tak się znasz jak na informatyce widze. Płyta
    się rysuje zawsze w napędzie niezależnie od tego jak się starasz. To tylko
    kwestia czasu kiedy go szlag trafi - dla jednych 6 miesięcy dla innych 6
    lat.

    > sraty taty po raz drugi, dystrybutor nie ma obowiazku wymiany plyty
    > zniszczonej przez uzytkownika.

    W pewnych przypadkach ma obowiązek w pewnych nie.
    To jest grupa prawo - wiec nawet trole powinny wiedziec o czym piszą.