  • 1. Data: 2004-09-26 22:12:14
    Temat: Problem z wynajmujacym lokal handlowy
    Od: Ebay <l...@n...tenbit.pl>

    Witam
    Wynajmuje lokal malej firmie z którą od paru miesięcy mam problemy z
    płatnościa czynszu w terminie, gość który prowadzi tą firme zalega za część
    sierpnia i za cały wrzesień, ponadto na początku września poinformował mnie
    że to jest jego ostatni miesiąc i do konca września opuści lokal.
    Część pieniędzy miał mi dać w towarze do 16 września, niestety po 16 miało
    to byc tydzien pózniej i kiedy od zeszłego poniedziałku próbowałem się z
    nim skontaktować nie odbierał żadnego telefonu, więc w nerwach pojechałem
    do lokalu i przy użyciu zapasowych kluczy otworzyłem drzwi i wymieniłem
    zamki. W lokalu znajduje się jego sprzęt wartości około 6tyś zł. Oczywiście
    następnego dnia rano zadzwoniła do mnie jego żona z pretensjami że nie może
    się dostać do lokalu i że musi się dostać bo ma ważne informacje w
    komputerze które są jej niezwłocznie potrzebne, ja na to że najpierw
    pofatyguja sie do mnie, ureguluja wszystkie należności i wtedy wydam im
    sprzęt. Ona jeszcze odgroziła się że wejdzie do tego lokalu po czym się
    rozłaczyła.
    W umowie znajduje się punkt który stwierdza że jeśli najemca nie zapłaci do
    14 dni umowa zostaje rozwiązana w trybie natychmiastowym.
    Teraz mam dwa pytanią czy grożą mi jakiekolwiek konsekwencje prawne za to
    że wymieniłem zamki do lokalu oraz co zrobić z tymi rzeczami jeśli oni nie
    ureguluja wszystkich należności do konca miesiąca?
    Mam już nstępnych chętnych na ten lokal i chcę go wynająć od 1
    pażdziernika.
    Bardzo proszę o poradę co robić w takiej sytuacji.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-26 22:28:25
    Temat: Re: Problem z wynajmujacym lokal handlowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ebay" <l...@n...tenbit.pl> napisał w wiadomości

    Intuicyjnie zastosowałeś naukową metodę zwaną zajęciem mienia należącego do
    wynajmującego wniesionego do lokalu. Prawo takie daje Ci art. 670 kc. Teraz
    należało by wystosować do najemcy pismo informujące go o tym i zażądać
    zapłaty w jakimś tam terminie. Po jego bezskutecznym upływie wystąpić o
    nakaz zapłaty do sądu, a po uprawomocnieniu do komornika, by skierował
    egzekucję na to zabezpieczone tymczasowo mienie. Dwa miesiące, to minimum.
    Ale mienie możesz gdzieś indziej przechowywać w sumie.

    Natomiast przygotuj się na ewentualny zarzut, że coś zginęło.

  • 3. Data: 2004-09-27 06:51:26
    Od: Ebay <l...@n...tenbit.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004 00:28:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Ale mienie możesz gdzieś indziej przechowywać w sumie.
    >
    > Natomiast przygotuj się na ewentualny zarzut, że coś zginęło.

    Dzięki za porade, właśnie napisałem takie pismo i wyśle to zaraz poleconym
    z potwierdzeniem odbioru.
    Co do zarzutów ze coś zgineło to myśle zrobić kilka zdjęć, no bo inaczej
    się nie zabezpiecze.

  • 4. Data: 2004-09-27 10:56:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > z potwierdzeniem odbioru.
    > Co do zarzutów ze coś zgineło to myśle zrobić kilka zdjęć, no bo inaczej

    Teraz, to już bez sensu. "Mleko się wylało". Tyle, że to on będą musieli
    dowieść, ze to coś tam było. To jedyna bariera, jaka Ci została.

  • 5. Data: 2004-09-27 12:26:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Ebay wrote:
    [...]
    >+ Co do zarzutów ze coś zgineło to myśle zrobić kilka zdjęć, no bo inaczej
    >+ się nie zabezpiecze.

    To jest problem :(
    Bo sporo osób uważa że np. policja nie ma powodu aby przyjeżdżać
    w celu "uczestniczeniu w zajęciu" - bo *jeszcze* nie ma przestępstwa.
    Kuriozum polega na tym iż te same osoby nie widzą nic dziwnego
    w fakcie że policja uczestniczy w sprawdzaniu komputerów na których
    nie ma spiraconych programów (a przynajmniej *wcześniej nic na to
    nie wskazuje*).

    Teraz już i tak za późno, IMHO :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-27 19:49:46
    Od: Ebay <l...@n...tenbit.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004 12:56:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Teraz, to już bez sensu. "Mleko się wylało". Tyle, że to on będą musieli
    > dowieść, ze to coś tam było. To jedyna bariera, jaka Ci została.

    No nic zostało mi tylko czekac na ich reakcje na moj list jaki do nich
    wysłałem.

  • 7. Data: 2004-09-27 21:55:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > w fakcie że policja uczestniczy w sprawdzaniu komputerów na których
    > nie ma spiraconych programów (a przynajmniej *wcześniej nic na to

    To są tzw. czynności operacyjno-rozpoznawcze podejmowane w celu wykrycia
    przestępstwa. Natomiast podczas uczestniczenia w tymczasowym zajęciu mienia
    raczej wykryć się żadnego przestępstwa nie da.

  • 8. Data: 2004-09-28 04:10:10
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 27 wrz o godzinie 23:55, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > To są tzw. czynności operacyjno-rozpoznawcze podejmowane w celu wykrycia
    > przestępstwa. Natomiast podczas uczestniczenia w tymczasowym zajęciu mienia
    > raczej wykryć się żadnego przestępstwa nie da.

    A może się okazać że mienie pochodzi z paserki, z przestępstwa?
    Wtedy można wykryć przestępstwo ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-09-28 18:45:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > A może się okazać że mienie pochodzi z paserki, z przestępstwa?
    > Wtedy można wykryć przestępstwo ;)

    Ale nie można go zabezpieczyć, a to jest celem czynności.