  • 1. Data: 2011-11-16 11:03:31
    Temat: Prawo do publikacji danych firm
    Od: j...@g...com

    Witam,
    Czy dane kontaktowe firm, takie jak:
    -nazwa
    -adres
    -telefony
    -e-maile
    -www
    -lokalizacja gps
    -komunikatory
    są publiczne, to znaczy czy można je publikować w internecie bez zgody właścicieli
    tych firm?
    Jakie przepisy to regulują?

  • 2. Data: 2011-11-16 11:12:55
    Temat: Re: Prawo do publikacji danych firm
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 12:03, j...@g...com pisze:
> [...]
    > -komunikatory
    > są publiczne, to znaczy czy można je publikować w internecie bez zgody właścicieli

    Można publikować.

    > Jakie przepisy to regulują?

    Brak przepisów zabraniających.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-11-16 11:20:52
    Od: j...@g...com

    Czyli rozumiem, że nie ma czegoś a'la 'prawo o ochronie danych firm'?

  • 4. Data: 2011-11-16 11:37:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 12:20, j...@g...com pisze:
    > Czyli rozumiem, że nie ma czegoś a'la 'prawo o ochronie danych firm'?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-11-16 11:39:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    j...@g...com napisa?(a):

    > A czy firma może zażądać usunięcia takich danych z mojej strony?

    A jaka jest podstawa takie żądania? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-11-16 11:40:51
    Od: j...@g...com

    A czy firma może zażądać usunięcia takich danych z mojej strony?

  • 7. Data: 2011-11-16 11:47:01
    Od: j...@g...com

    Dzięki.
    Ostatnie pytanie: czy firma ma prawo żądać usunięcia swoich danych z mojej strony?

  • 8. Data: 2011-11-16 11:59:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 12:47, j...@g...com pisze:
    > Dzięki.
    > Ostatnie pytanie: czy firma ma prawo żądać usunięcia swoich danych z mojej strony?

    Nie widzę podstaw.

    A nie przedstawiasz przypadkiem firmy w jakimś niekorzystnym świetle?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-11-16 12:00:12
    Od: j...@g...com

    Nie tylko czyste dane kontaktowe (jak opisałem wyżej) i linki do innych firm z tej
    samej branży w pobliżu.

  • 10. Data: 2011-11-16 13:15:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Wed, 16 Nov 2011 03:47:01 -0800, jasinskiwojciech wrote:

    > Ostatnie pytanie: czy firma ma prawo żądać usunięcia swoich danych z
    > mojej strony?

    Ma prawo chcieć tego, ale nie ma roszczenia o usunięcie takich danych (w
    sensie nie masz obowiązku spełnić ich oczekiwań).

    Generalnie jednak w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą zalecałbym lekką wstrzemięźliwość: po pierwsze po
    zaprzestaniu prowadzenia działalności te dane znów stają się chronione (i
    nie ma zmiłuj się), po drugie dane z CEIDG też wyglądają nieco inaczej.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org