  • 1. Data: 2009-04-16 10:14:46
    Temat: Prawo do odsetek
    Od: o...@g...com

    Witam!

    Mam pytanie odnośnie żadania odsetek. Otóż elektrownia Enion wysyła
    faktury raz na pół roku. Napiszę na przykładzie. W paczce znajduje się
    faktura za okres np. 7/08 - 8/08. Dodatkowo dołaczają kwitki do
    zapłaty za 6 przyszłych miesięcy na podstawie przewidywanego zuzycia.
    Jednak te kwitki nie sa objęte faktura a sa to tylko kwitki wpłaty w
    kasie. Teraz gdy spóźniłem się 2 dni z zapłatą jednego z kwitków
    przyszła następna faktura z opłatami za następny okres. jednak
    doliczyli do pierwszego kwitka odsetki za spóznienie z zaplata jednego
    z kwitków. Moje pytanie: czy mają prawo pobierać odsetki za cos co nie
    zostało zafakturowane a tylko wystawiony kwitek do zapłaty w kasie??

    Z góry dziękuje za odpowiedź!

  • 2. Data: 2009-04-16 10:25:42
    Temat: Re: Prawo do odsetek
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Moje pytanie: czy mają prawo pobierać odsetki za cos co nie zostało
    >zafakturowane a tylko wystawiony kwitek do zapłaty >w kasie??

    Kwitek zapewne został wystawiony na podstawie umowy.
    A w umowie zobowiązałeś się do terminowej wpłaty zaliczek, wyliczonych na
    podstawie prognoz.
    Nieterminowa wpłata=odsetki.

  • 3. Data: 2009-04-16 10:45:17
    Od: o...@g...com

    On 16 Kwi, 11:25, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Kwitek zapewne został wystawiony na podstawie umowy.
    > A w umowie zobowiązałeś się do terminowej wpłaty zaliczek, wyliczonych na
    > podstawie prognoz.
    > Nieterminowa wpłata=odsetki.

    Wielkie dzięki Cavallino! Przeczytam umowę... jak ja odnajdę:)

  • 4. Data: 2009-04-16 10:49:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > podstawie prognoz.
    > Nieterminowa wpłata=odsetki.

    >Wielkie dzięki Cavallino! Przeczytam umowę... jak ja odnajdę:)

    Możesz mieć też w niej tylko odesłanie do jakiegoś regulaminu, który to
    reguluje.
    Przeważnie takie rzeczy są na stronach energetyki, ja zawsze tamj zaczynam
    szukanie, zamiast w papierach grzebać. ;-)