  • 41. Data: 2007-11-03 01:22:13
    Temat: Re: Prawo do głosowania (OT?)
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Olgierd pisze:
    > Jeśli masz na myśli to, że poglądy te mają być na pozór "reakcyjne" -
    > masz rację. Niestety, zasada "są równi i równiejsi" przynależna jest
    > raczej do ustrojów komunistycznych.

    Brak równości wobec prawa może funkcjonować w dowolnym ustroju, także
    demokratycznym. W USA, w stanach południa, ustawy rasistowskie
    funkcjonowały dłużej niż ustawy norymberskie, choć były mniej dotkliwe.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 42. Data: 2007-11-03 07:59:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:

    > Jest takie trywialne powiedzenie - chcesz zmieniać świat, zacznij od
    > siebie.

    No, jak z tym hasłem u ciebie?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 43. Data: 2007-11-03 08:28:11
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 03 Nov 2007 02:22:13 +0100, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    napisał(a):

    > Brak równości wobec prawa może funkcjonować w dowolnym ustroju, także
    > demokratycznym. W USA, w stanach południa, ustawy rasistowskie
    > funkcjonowały dłużej niż ustawy norymberskie, choć były mniej dotkliwe.

    Być może w moim zdaniu zabrakło zwrotu "na dziś".
    Jasne, cenzusy w prawie czynnym to tradycja XIX-wieczna - bo to wówczas
    zaczęły się jakieś wybory i głosowania - więc siłą rzeczy nie mogły
    wiązać się z ustrojem komunistycznym.

    Ale w roku 2007 takie pomysły kojarzę raczej z neototalitaryzmem
    komunistycznym, nie zaś erą Pita młodszego.
    Trzeba ograniczać dostęp do stanowisk ludzi nieuczciwych, przestępców,
    bankrutów niespłacających swoich zobowiązań, ale na dziś pomysł odebrania
    komukolwiek prawa głosu jest kompletnie chybiony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 44. Data: 2007-11-03 10:46:17
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Olgierd pisze:
    > Być może w moim zdaniu zabrakło zwrotu "na dziś".

    Wypadałoby jeszcze zaznaczyć czy owa nierówność ma być de iure czy de
    facto. Bo chyba żaden ustrój komunistyczny nie gwarantuje komukolwiek
    wyższej pozycji wyższej pozycji. Wręcz przeciwnie - konstytucje
    komunistyczne były jednymi z piękniejszych. Niestety bez gwarancji
    ochrony i egzekucji praw...

    Za to istnieją wciąż ustroje zakładające ową nierówność wobec prawa,
    zależności feudalne i całkowite poddanie władzy - monarchie arabskie
    państwa saudów i emirów z ZEA. Podejrzewam jednak, że prawie każdy
    "równy obywatel" z państwa Kim Dzong Ila zamieniłby swoją dolę na dolę
    poddanego Abdullaha al Sauda.

  • 45. Data: 2007-11-03 11:00:51
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Johnson pisze:
    > No, jak z tym hasłem u ciebie?

    No wiesz, całkiem dobrze i sprawnie. Nie miewam pretensji do innych
    jeśli nie jestem lepszy. A czepiam się tylko szkodliwych dla społeczeństwa.

    Takie hobby - wolę kopać skurwieli silniejszych i mających zły wpływ na
    społeczeństwo niż słabych i leżących, którzy de facto nie mają prawie
    żadnego zgubnego wpływu. W szkole zawsze mnie dziwili cwaniacy, którzy
    pastwić się mają odwagę tylko nad słabszymi. Do dziś się dziwię mętom
    społecznym, którzy pastwią się nad podległymi a siedzą niczym mysz pod
    miotłą wobec zwierzchników. :D

    btw, jak to jest, że tak nie lubisz społeczeństwa, które cię karmi? To
    jakaś forma pozostałej nienawiści do matki czy jak? :>

  • 46. Data: 2007-11-03 14:50:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał

    > W szkole zawsze mnie dziwili cwaniacy, którzy
    > pastwić się mają odwagę tylko nad słabszymi.

    Co w tym dziwnego? Jak sobie wyobrażasz pastwienie się nad silniejszym?

  • 47. Data: 2007-11-03 16:26:06
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Alek pisze:
    > Co w tym dziwnego? Jak sobie wyobrażasz pastwienie się nad silniejszym?

    Jeśli już porównania czysto fizyczne to zestaw osiłka-kulturystę z małym
    lecz zwinnym mistrzem wschodnich sztuk walk albo innym komandosem.
    Myślę, że wnioski będą interesujące.

  • 48. Data: 2007-11-03 18:06:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli już porównania czysto fizyczne to zestaw osiłka-kulturystę z małym
    > lecz zwinnym mistrzem wschodnich sztuk walk albo innym komandosem.

    Nie wydziwiaj. Silniejszy to ten który wygrywa a słabszy to ten,
    który przegrywa. Metody nieważne (równie dobrze zdechlak może
    wygrać pięściami kolegów opłaconych pieniędzmi tatusia),
    liczy się skutek.

  • 49. Data: 2007-11-03 19:35:59
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Alek pisze:
    > Nie wydziwiaj. Silniejszy to ten który wygrywa a słabszy to ten,
    > który przegrywa.

    A ja myślałem, że on... zwycięzcą. Znaczy się, że Dawid był silniejszy
    od Goliata? Można jeszcze raz i powoli? :>

    > Metody nieważne (równie dobrze zdechlak może
    > wygrać pięściami kolegów opłaconych pieniędzmi tatusia),
    > liczy się skutek.

    Znaczy się zechlak ... był silniejszy? =8)

    Zdecydowanie. Proszę jeszcze raz i powoli. Może być z obrazkami, byleby
    to miało sens. :)

  • 50. Data: 2007-11-03 21:45:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > A ja myślałem, że on... zwycięzcą. Znaczy się, że Dawid był
    > silniejszy od Goliata? Można jeszcze raz i powoli? :>

    Idąc twoim tropem, sędziowie musieliby być przychylni kiepskim
    prawnikom i niechętni tym najlepszym.