  • 1. Data: 2006-12-14 14:38:32
    Temat: Prawo budowlane - czy to jest budynek?
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

    Witam,

    Pewien Wazny architekt zasugerowal mi, ze jezeli wykonam zadaszenie
    opierajace sie na dwoch istniejacych, rownoleglych plotach (tj. nad moja
    prywatna droga prowadzaca do dzialki), to nie jest to budynek wymagajacy
    zglaszania ani pozwolenia.

    Przejrzalem ustawe i rozporzadzenia i nie moge znalezc tekstu opisujacego
    podobna sytuacje. Czy ktos moze podpowiedziec na czym ow architekt mogl sie
    opierac?

    SMM

  • 2. Data: 2006-12-14 14:45:44
    Temat: Re: Prawo budowlane - czy to jest budynek?
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Nie wiem na czym sie opierał ale na początku prawa budowlanego jest taki to
    oto zapis:
    Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    (......)

    2) budynku - należy przez to rozumieć taki obiekt budowlany, który jest
    trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród
    budowlanych oraz posiada fundamenty i dach;

    Więc odpowiedz sobie czy jest to trwale związane z gruntem czy nie ?

  • 3. Data: 2006-12-14 14:48:34
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

    Użytkownik "m" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > budowlanych oraz posiada fundamenty i dach;

    > Więc odpowiedz sobie czy jest to trwale związane z gruntem czy nie ?

    Jest, ale plot juz tam stal, a nie zostal postawiony w celu zwiazania z
    gruntem tego dachu.

    SMM

  • 4. Data: 2006-12-14 14:56:32
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    to zalezy od decyzji i interpretacji urzędnika

  • 5. Data: 2006-12-14 15:10:43
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > to zalezy od decyzji i interpretacji urzędnika

    tez tak mysle :-/

  • 6. Data: 2006-12-15 07:01:09
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Ok a jak jednego roku postawie "dziecku" murek do zabawy drugiego roku drugi
    murek do zabawy ot takie wokół którego można sobie pomiegać (pomaluje je na
    różne kolory i takie tam dla dzieci) a po 3 latach położe między imi dach
    to będzie budynek czy nie ?