  • 1. Data: 2008-09-29 07:35:28
    Temat: Prawo bankowe
    Od: petrosm <p...@o...pl>

    Dzien dobry,

    Chcialbym poprosic Was o porade w nastepujacej sprawie.
    Tydzien temu moj bank podal na swojej stronie zly (mocno zawyzony)
    kurs USD. W tym samym czasie (na nieszczescie) dokonywalem wlasnie
    przewalutowania z USD na PLN dosc sporej kwoty. Oczywiscie
    systemwylapal nieprawidlowosc w kursie i przeliczyl moje pieniadze nie
    po
    tym zawyzonym, tylko po "prawidlowym", ktory okazal sie wyjatkowo
    niski. Gdybym wiedzial jaki jest faktyczny kurs, nie dokonalbym tego
    przelewu/przewalutowania! Zlozylem raklamacje w banku i otrzymalem
    najpierw odpowiedz, ze sorry, ale to byla wina awarii systemu, a po
    moim odwolaniu, otrzymalem propozycje cofniecia tego
    przelewu/przewalutowania i powrocenie do stanu sprzed tygodnia.
    Zastanawiam
    sie, czy mam jakas szanse rozegrac inaczej te sprawe z bankiem i
    domagac sie uznania jednak tego przewalutowania po podanym przez bank
    kursie (wiadomo-zysk)? Czy moze jednak skorzystac z propozycji
    cofniecia operacji, bo i tak niczego lepszego nie uzyskam? Myslalem o
    arbitrazu bankowym, aletam zajmuja sie sprawami do 8000 tys pln, tutaj
    jest to znacznie
    wiecej...

    Pozdrawiam

    Piotr

    --
    I'm using an evaluation license of nemo since 342 days.
    You should really try it!

  • 2. Data: 2008-09-29 18:29:07
    Temat: Re: Prawo bankowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "petrosm" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Kluczowym jest odpowiedź na pytanie: Czy jesteśmy w stanie udowodnić, jaka
    była oferta banku? Czy zarchiwizowałeś te stronę jakoś? A może bank się w
    korespondencji z Tobą przyznał, że tam był błąd.

  • 3. Data: 2008-09-29 20:19:22
    Od: petrosm <p...@o...pl>

    > Czy jesteśmy w stanie udowodnić,
    > jaka była oferta banku? Czy zarchiwizowałeś te stronę jakoś? A może
    > bank się w korespondencji z Tobą przyznał, że tam był błąd.

    Strone mam zarchiwizowana i bank w korespondencji takze przyznal, ze
    przez awarie systemu podal bledne kursy.

    Jakies opcje?

    Pozdrawiam

    Piotr

    --
    I'm using an evaluation license of nemo since 125 days.
    You should really try it!

  • 4. Data: 2008-09-29 20:37:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Strone mam zarchiwizowana i bank w korespondencji takze przyznal, ze
    > przez awarie systemu podal bledne kursy.
    > Jakies opcje?

    Ja bym zrobił tak. pisemnie poinformował bank, że ich strona internetowa
    było ofertą, którą przyjąłeś, wiec doszło do zawarcia umowy i nie wyrażasz
    zgody na jej rozwiązanie. Jeśli oni nie mają zamiaru się z niej wywiązać,
    to niech zwrócą Ci Twoje pieniądze, a resztę będziesz dochodził przed sądem
    z odsetkami. Zwracając Ci część pieniędzy zapłacą mniejsze odsetki. Teraz
    czas na ich ruch. Moim zdaniem gdyby doszło do procesu, to powinieneś
    wygrać, ale Jeśli zaproponują jakąś sensowną ugodę, to nie pchał bym się w
    proces, bo tak naprawdę może być różnie. Ale bankowi niekoniecznie musi
    zależeć na rozgłosie, że nie wywiązuje się z umów i klienci muszą go
    pozywać. Na tym koniku można zajechać daleko.

  • 5. Data: 2008-09-29 21:27:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    petrosm wrote:
> [...]
    > tym zawyzonym, tylko po "prawidlowym", ktory okazal sie wyjatkowo
    > niski. Gdybym wiedzial jaki jest faktyczny kurs, nie dokonalbym tego

    Jeśli piszemy o tym samym banku, to na stronie masz informację o tym ,że
    tabele mogą być publikowane z maksymalnie 15 minutowym opóźnieniem w
    stosunku do systemu transakcyjnego i aktualny kurs masz u operatorów *linii.

    Tak więc zgaduję, że przewalutowania dokonałeś już po zmianie kursu w
    systemie transakcyjnym a jeszcze przed zmianą na stronie internetowej.

    Sam system transakcyjny, z tego co wiem, nie ma tej cudownej właściwości
    że "wylapuje nieprawidlowosc w kursie i [...] przelicza po prawidłowym".
    Tego typu dziwne kursy nie zdarzyły im się po raz pierwszy i też kiedyś
    przyjąłem niezwykle korzystną ofertę przewalutowania. Wtedy ani system,
    ani nikt z banku nie próbował tego odkręcać.

    Tak więc jeśli istotnie było tak jak przypuszczam, to szanse w sądzie
    masz raczej nikłe i być może warto przyjąć ofertę banku "odkręcenia"
    operacji.

    P.

  • 6. Data: 2008-10-01 06:51:18
    Od: petrosm <p...@o...pl>

    Dziekuje wszystkim za udzielone odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie

    Piotr

    --
    I'm using an evaluation license of nemo since 344 days.
    You should really try it!