  • 1. Data: 2008-09-29 06:19:12
    Temat: spadek - jakto to załatwić
    Od: "palermos" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na początku napisze że jestem zielony w tych sprawach.

    Parę lat temu zmarła moja mama zostawiając męża i 2 dzieci. Sprawa spadkowa
    nie odbyła się ponieważ nie było takowej potrzeby. Jednak niedawno
    dowiedziałem się iż w zakładzie w którym pracowała przydzielają akcje
    pracownicze które jej się należały.
    Jak w takim wypadku wygląda sytuacja prawna ? Czy należy przeprowadzić
    sprawę spadkową (co może trwać za długo) czy jest jakieś prostszy sposób,
    dodam iż nieważne kto odziedziczy ten spadek, jedna osoba czy wszyscy po
    równo.

  • 2. Data: 2008-09-29 16:47:28
    Temat: Re: spadek - jakto to załatwić
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > nie odbyła się ponieważ nie było takowej potrzeby. Jednak niedawno
    > dowiedziałem się iż w zakładzie w którym pracowała przydzielają akcje

    Nic nie powinieneś stracić a tylko poczekają one sobie, jeśli się należały
    zmarłej to
    teraz należą się już wam - spadkobiercom - prawo do spadku nabywa się w
    chwili
    śmierci choć jeszcze nie ma poświadczenia sądu bez którego nic nie zrobisz
    legalnie.

    > Czy należy przeprowadzić sprawę spadkową (co może trwać za długo)
    Tak. Jeśli wszystko jest jasne to na jednej rozprawie koniec.

    zbyszek