  • 1. Data: 2006-10-03 17:40:11
    Temat: Prawo autorskie - cytowanie publikacji
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Czy mam prawo umieścić w swojej publikacji rysunek skopiowany
    (elektronicznie bądź odtworzony od zera ale na wzór oryginału), umieszczając
    w jego podpisie numer pozycji bibliograficznej ( ich lista pod koniec
    artykułu sie znajduje ) z której pochodzi ?

    Tk

  • 2. Data: 2006-10-03 19:43:56
    Temat: Re: Prawo autorskie - cytowanie publikacji
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umieszczając w jego podpisie numer pozycji bibliograficznej ( ich lista
    > pod koniec artykułu sie znajduje ) z której pochodzi ?

    Hm..
    A zapytam tak po ludzku:
    Czy gdybyś to Ty był autorem tego rysunku to czy tego typu opis pod
    "cytatem" był dla Ciebie wystarczającym uhonorowaniem Twojego dzieła i
    podkreśleniem Twojego autorstwa?

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2006-10-03 21:16:51
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy gdybyś to Ty był autorem tego rysunku to czy tego typu opis pod
    > "cytatem" był dla Ciebie wystarczającym uhonorowaniem Twojego dzieła i

    No ta ale sie chce upewnieć o tym jak to wygląda formalnie.

  • 4. Data: 2006-10-04 00:30:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.10.2006 Tomek <t...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > w jego podpisie numer pozycji bibliograficznej ( ich lista pod koniec
    > artykułu sie znajduje ) z której pochodzi ?

    Co to konkretnie za publikacja?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-10-04 08:24:55
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Brodek napisał(a):
    > Czy gdybyś to Ty był autorem tego rysunku to czy tego typu opis pod
    > "cytatem" był dla Ciebie wystarczającym uhonorowaniem Twojego dzieła i
    > podkreśleniem Twojego autorstwa?

    Gdyby tak było, to nigdy nie powstałaby żadna książka naukowa, żadna
    publikacja na dowolną konferencję, żadna praca dyplomowa. Oczywiście, że
    można umieszczać rysunki z innych publikacji ZAZNACZAJĄC, kto jest
    autorem rysunku i skąd został wzięty, podając tytuł tamtejszej
    publikacji, autora publikacji, wydawnictwo i rok wydania.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 6. Data: 2006-10-04 10:49:29
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Co to konkretnie za publikacja?

    No przeznaczona jest do przesłania do zagranicznej gazetki międzynarodowej -
    3pkt KBN :P

  • 7. Data: 2006-10-04 11:20:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.10.2006 Tomek <t...@w...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > No przeznaczona jest do przesłania do zagranicznej gazetki międzynarodowej -
    > 3pkt KBN :P

    Ło matko, konkretnie to jaki charakter ma ta publikacja? Publikacja
    naukowa? Przeglądowa publikacja czegoś? Co to te 3pkt KBN, jakiś polski
    impact factor?

    Według polskiego prawa "Wolno przytaczać w utworach stanowiących
    samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w
    całości, w zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną,
    nauczaniem lub prawami gatunku twórczości." (art 25) ale prawdę mówiąc w
    publikacjach naukowych (przynajmniej w dziedzinach z okolic chemii w
    których to okolicach robię :) nie jest to zbyt powszechne. Dlaczego
    nie dasz po prostu odnośnika do pierwotnej publikacji?
    Poza tym pojawia się pytanie które prawo będzie właściwe w przypadku
    pubikacji za granicą.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-10-04 12:27:30
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:kubbv3-5tg.ln1@ziutka.router...

    > No przeznaczona jest do przesłania do zagranicznej gazetki
    > międzynarodowej - 3pkt KBN :P

    I jeszcze masz wątpliwości, że trzeba dobrze i bez najmniejszych wątpliwości
    podpisać rysunek?

    Pzdr
    Brodek

  • 9. Data: 2006-10-04 12:58:41
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > I jeszcze masz wątpliwości, że trzeba dobrze i bez najmniejszych
    > wątpliwości podpisać rysunek?

    NIe- wątpliwości czy zrobienie tego będzie wystarczające. Charakter mam mieć
    naukowy.

    Tomek

  • 10. Data: 2006-10-05 17:12:30
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > NIe- wątpliwości czy zrobienie tego będzie wystarczające. Charakter mam
    > mieć naukowy.

    To zobacz jak w Twoim czasopismie podpisywane są rysunki zaczerpnięte przez
    autorów artykułów z publikacji innych osób i będziesz miał najlepszy
    wyznacznik jak podpisać swój.

    Pzdr
    Brodek