  • 1. Data: 2006-01-22 19:33:08
    Temat: [Prawo autorskie] Nagrywanie z radia
    Od: "bart" <n...@m...ru>

    Witam.

    Czy nagrywanie muzyki z radia (np. internetowego) jest legalne? Chodzi o
    nagrywanie do formatu mp3 conajmniej 128 kbit i np nagrywanie tego na mp3
    palyer, na laptopa, na cd do samochodu. Jesli tak, to czy moge taka nagrana
    muzyka dzielic sie np. ze wspoldomownikami albo znajomymi? Jesli takie
    nagrywanie jest legalne, w takim razie kontrola antypiracka nie udowodni mi,
    ze kawalki na dysku nie sa nagrane z radia. Czy dobrze rozumuje?
    PS. Na jakiej zasadzie koncesji/licencji/czegokolwiek działaja male
    rozglosnie (np.http://www.radiosygnaly.pl/ ) ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-23 12:25:20
    Temat: Re: [Prawo autorskie] Nagrywanie z radia
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy nagrywanie muzyki z radia (np. internetowego) jest legalne?

    tak

    Jesli tak, to czy moge taka nagrana
    > muzyka dzielic sie np. ze wspoldomownikami albo znajomymi?

    bliskimi znajomymi tak, ale tak ogolnie rozpowszechniac nieznajomym nie za
    bardzo

    > Jesli takie nagrywanie jest legalne, w takim razie kontrola antypiracka

    nie istnieje cos takiego

    >nie udowodni mi, ze kawalki na dysku nie sa nagrane z radia. Czy dobrze
    >rozumuje?

    zeby uniknac klopotow przygotuj ustawe o prawach autorskich
    obecnie mozesz sciagac mp3 , filmy i inne utwory - o ile nie jest to
    oprogramowanie - bezkarnie, nie mozesz tego rozpowszechniac.

    P.