  • 1. Data: 2003-09-16 15:02:10
    Temat: Prawo, a sprawy rodzinne
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    Witam,

    Jest sobie trzyosobowa rodzina - matka, ojciec i dwudziestoparoletni syn,
    ktory studiuje. Niestety ojciec swoj zal do wszystkiego i wszystkich topi w
    wodce. Co w sytuacji gdy on po pijaku wsiada za kierownica i kogos zabija?
    Jak to moze sie odbic na rodzinie? Kolejna sytuacja - wraca do domu pijany
    i wszczyna awanture. Syn w tym momencie nie wytrzymuje i... Ojciec kaze mu
    sie z domu wynosic - czy moze? Mieszkanie jest na niego. A co w sytuacji,
    gdy zaczyna je demolowac i syn go powstrzyma, ale to tez bedzie ojcu nie w
    smak i nakaze mu sie wynosic? Mieszkanie jest co prawda na ojca, ale matka
    najwiecej wlozyla w to pracy. Czy to cos zmienia? Ona nie zgadza sie, aby
    syn musial sie wyprowadzic. Mowi ojcu aby to raczej on wzial sie spakowal.
    Czy moze? Wszak mieszkanie jest na niego. Czy ma tu znaczenie fakt kto
    stanowi prawdziwy problem? Chodzi mi o to czy sad moze zdecydowac, ze matka
    i syn potrzebuja tego mieszkania bardziej niz ojciec alkoholik?
    Jesli sie dobrze orientuje to matka nie chce sie rozwiesc. Nie wiem czy tak
    dla zasady (katoliczka), czy obawia sie o ewentualne koszty i utrate
    mieszkania polozonego w naprawde ladnej okolicy, duzego... no ogolnie
    szkoda by go bylo. Jest jednak gotowa oddac ojcu praktycznie cala reszte
    (stary samochod, meble, ogrodek). Czy ktos sie orientuje i moze cokolwiek
    na ten temat odpowiedziec?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2003-09-17 09:12:11
    Temat: Re: Prawo, a sprawy rodzinne
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Greg <o...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bk78r6$7l4$...@n...news.tpi.pl...
    > Witam,
    Co w sytuacji gdy on po pijaku wsiada za kierownica i kogos zabija?

    idzie siedziec lub sam ginie w wypadku ...nie ma mozliwosci wyslac za nim
    aniola stroza , przewaznie w takich okolicznosciach aniol zajety jest czyms
    innym

    > Jak to moze sie odbic na rodzinie?

    chyba tylko żaloba

    Kolejna sytuacja - wraca do domu pijany
    > i wszczyna awanture. Syn w tym momencie nie wytrzymuje i...

    uzyje sily ?

    Ojciec kaze mu
> [...]

    Mieszkanie jest na niego. A co w sytuacji,
    > gdy zaczyna je demolowac i syn go powstrzyma, ale to tez bedzie ojcu nie w

    moze

    Mieszkanie jest co prawda na ojca, ale matka
    > najwiecej wlozyla w to pracy. Czy to cos zmienia?

    w obecnej chwili nic przy podziale majatku pod znakiem zapytania ...zbyt
    malo informacji

    Ona nie zgadza sie, aby
    > syn musial sie wyprowadzic. Mowi ojcu aby to raczej on wzial sie spakowal.
    > Czy moze?

    mowic sobie moze

> [...]
    matka
    > i syn potrzebuja tego mieszkania bardziej niz ojciec alkoholik?

    odsylam do archiwum w temacie

> [...]
    > dla zasady (katoliczka), czy obawia sie o ewentualne koszty i utrate
    > mieszkania polozonego w naprawde ladnej okolicy, duzego... no ogolnie

    z tego co wyzej napisales wnioskuje ,ze konflikt jest "ojca i syna" stad ja
    rozumiem

    Jest jednak gotowa oddac ojcu praktycznie cala reszte
    > (stary samochod, meble, ogrodek). Czy ktos sie orientuje i moze cokolwiek
    > na ten temat odpowiedziec?

    jakiej pomocy oczekujesz?

    - można złożyć pozew o rozwód i podział majątku
    - można starać się o eksmisje gdy lokal /dom jest przedmiotem współwłasności
    jednak ostateczne rozstrzygniecie nastąpi przy podziale majątku itd.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-17 14:29:04
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Sandra" w wiadomości news:bk9874$te3$1@absinth.dialog.net.pl napisal(a):

    > chyba tylko żaloba

    Rozumiem

    > uzyje sily ?

    Tak jednak glownie w celu obezwladnienia. Ewentualnie obrona wlasna.

    > moze

    Ale dziecko w takiej sytuacji moze wniesc sprawe do sadu o alimenty? Czy to
    obowiazuje tylko do 18 roku zycia dziecka (z ewentualnym przedluzeniem na
    czas pobierania nauki).

    > moze

    Wlasna zone rowniez? Zarowno ona jak i syn sa zameldowani. Nie figuruja
    jednak jako wlasciciele mieszkania.

    > mowic sobie moze

    Nie brzmi to najlepiej.

    > odsylam do archiwum w temacie

    Bede staral sie cos wygrzebac.

    > z tego co wyzej napisales wnioskuje ,ze konflikt jest "ojca i syna"
    > stad ja rozumiem

    Wprost przeciwnie. Konflikt dotyczy jego i zony. Syn przez to, ze mieszka
    razem z nimi chcac nie chcac rowniez bierze w tym udzial.

    > jakiej pomocy oczekujesz?

    Tylko tych paru odpowiedzi.

    > - można złożyć pozew o rozwód i podział majątku

    Ewentualnie oni moga sie dogadac miedzy soba, podpisac i z tym do sadu? A
    co jesli w tym momencie jedna ze stron zmienia zdanie i zaczyna twierdzic,
    ze zostala zmuszona do podpisania dokumentu? Automatycznie traci on
    waznosc, czy to zalezy od okolicznosci (przykladowo osoba podpisujaca byla
    odurzona)?

    > - można starać się o eksmisje gdy lokal /dom jest przedmiotem
    > współwłasności jednak ostateczne rozstrzygniecie nastąpi przy
    > podziale majątku itd.

    Dziekuje za te odpowiedzi.

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2003-09-17 21:03:53
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Greg <o...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bk9rbi$evt$...@n...news.tpi.pl...
    > Ale dziecko w takiej sytuacji moze wniesc sprawe do sadu o alimenty?

    tak i nietylko w tej art.133 k.r.o

    Czy to
    > obowiazuje tylko do 18 roku zycia dziecka (z ewentualnym przedluzeniem na
    > czas pobierania nauki).

    nie ,nietylko j.w

    > Wlasna zone rowniez?

    mam byc szczera to tylko slowa pijanego faceta a co do rozstrzygniec
    inaczej wyglada poniewaz w takich sytuacjach powinna byc interwencja / na
    przyszlosc dowod w sprawie/ policji , zona powinna zglosic zachowania meza
    do prokuratury o znecanie sie no ale jak wspomniano w poscie bardziej jej
    zalezy na ladnie polozonym mieszkaniu niz na rozglosie i ewentualnych
    rozstrzygnieciach nie po jej mysli tu wiec zastanowilabym sie czego
    wlasciwie chce od zycia

    Zarowno ona jak i syn sa zameldowani. Nie figuruja
    > jednak jako wlasciciele mieszkania.

    mieszkania czy domu? wlasnosciowe ,spoldzielcze ?
    poniewaz troche sie w tych ustawach zmienilo i tak np. ustawa o najmie
    lokali mieszkalnych w jednym z art. mowi :
    cyt: Malzonkowie wspolnie zajmujacy lokal sa z mocy prawa najemcami tego
    lokalu , chociazby umowa najmu zostala zawarta przez jednego z nich

    > Nie brzmi to najlepiej.
    bo to tylko slowa ,ktore sa wypowiadane w zlosci i pod wplywem emocji Twoich
    rodzicow a sprawe nalezaloby rozsadnie uregulowac i wyciszyc ale to nie jest
    takie proste nalezaloby na poczatku rozmawiac z mamą ,ktora to powinna
    podjac jakies stosowne decyzje w swoim postepowaniu poniewaz gdy doszloby do
    sprawy rozwodowej i tu musialabym nie znajac szczegolow gdybac czego nie
    cierpie , licza sie fakty tzn. jakie to jest mieszkanie, na jakich warunkach
    zostalo zakupione , udzial mamy czyli wklad np. w modernizacje itp., o tym
    jednak by rozstrzygal sad kto ile musialby zwracac , czy np. sad
    zdecydowalby o sposobie korzystania ze wspolnie zajmowanego mieszkania tak
    wiec widzisz ,ze zbyt malo faktow przedstwiles a najwazniejsza rzecza jest
    to ,ze do konca nie znasz faktycznego stanowiska mamy ale nie na zasadzie
    takiej ,ze pod wplywem emocji padaja jakies przykre slowa ...mysle ,ze
    zrozumiales co mam na mysli ...

    > Wprost przeciwnie. Konflikt dotyczy jego i zony. Syn przez to, ze mieszka
    > razem z nimi chcac nie chcac rowniez bierze w tym udzial.

    to serdecznie wspolczuje jednak bez konkretnej decyzji mamy nic nie zrobisz
    bo tylko mama moze podjac jakies decyzje ty jedynie mozesz wniesc o alimenty
    ewentualnie o znecanie sie i utrudnianie ci zamieszkiwania

    > Ewentualnie oni moga sie dogadac miedzy soba, podpisac i z tym do sadu?

    dogadac sie ? pewnie tak i to powinni zrobic ale co do zgodnego pozycia co
    do podpisania to niby co maja podpisac? umowe notarialna? dot. majatku?
    Jesli chodzi o pozew o rozwod to podpisuje tylko Twoja mama a ojca pozywa
    sad sam wezwie pozwanego on w tej chwili nic nie musi podpisywac

    > co jesli w tym momencie jedna ze stron zmienia zdanie i zaczyna twierdzic,
    > ze zostala zmuszona do podpisania dokumentu?

    o jakim dokumencie mowa?

    Automatycznie traci on
    > waznosc, czy to zalezy od okolicznosci (przykladowo osoba podpisujaca byla
    > odurzona)?

    o czym mowisz ?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-09-18 08:02:03
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Sandra" w wiadomości news:bkahtl$8en$1@absinth.dialog.net.pl napisal(a):

    > mieszkania czy domu?

    Mieszkanie

    > wlasnosciowe, spoldzielcze ?

    Chetnie dowiedzialbym sie jak w jednym i w drugim przypadku sprawa by sie
    przedstawiala.

    > o jakim dokumencie mowa?

    Nie ma dokumentu - sprawa jest teoretyczna. A piszac "dokument" mialem na
    mysli cos w rodzaju umowy sporzadzonej przez obie strony w rodzaju - ja
    zabieram meble, ty samochod i pod spodem dwa podpisy.

    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2003-09-18 11:37:46
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Greg <o...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkbovo$kqh$...@n...news.tpi.pl...

    > Chetnie dowiedzialbym sie jak w jednym i w drugim przypadku sprawa by sie
    > przedstawiala.

    Dz.U.01.4.27 z pozn.zm natomiast w przypadku eksmisji i mieszkan
    komunalnych Dz.U.98.120.787

    > Nie ma dokumentu - sprawa jest teoretyczna. A piszac "dokument" mialem na
    > mysli cos w rodzaju umowy sporzadzonej przez obie strony w rodzaju - ja
    > zabieram meble, ty samochod i pod spodem dwa podpisy.

    taka umowę można podważyć ,spisana miedzy małżonkami w sporze rozwodowym
    wiele nie daje przy podziale majątku każda ze stron może twierdzić, ze
    spisana była pod presja itp. odpowiednia forma w tego typu sprawach jest
    forma notarialna

    Ojca można uspokoić ale tym powinna zając się mama

    Sandra

  • 7. Data: 2003-09-18 12:47:36
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Sandra" w wiadomości news:bkc54b$m96$1@absinth.dialog.net.pl napisal(a):

    > Dz.U.01.4.27 z pozn.zm natomiast w przypadku eksmisji i mieszkan
    > komunalnych Dz.U.98.120.787

    Dziekuje.

    > taka umowę można podważyć ,spisana miedzy małżonkami
    > w sporze rozwodowym wiele nie daje przy podziale majątku
    > każda ze stron może twierdzić, ze spisana była pod presja

    Tak tez myslalem. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

    Greg