  • 1. Data: 2003-09-16 15:04:29
    Temat: prawo spadkowe a mieszkanie lokatorskie
    Od: "As" <a...@N...gazeta.pl>

    mam pytanie moze ktos sie orientuje. Moi rodzice mieli mieszkanie lokatorskie
    nigdy nie wykupione na własność. Teraz po śmierci mojego ojca nastąpił
    problem podziału spadku i mam pytanie jak to jest wkładem spółdzielczym, jak
    się to wycenia, bo rozumiem ze mieszkanie lokatorskie jest nie dziedziczne,
    Ktos powiedział ze wkład spółdzielczy rowny jest 69% wartości wolnorynkowej
    mieszkania czyli ogromne pieniądze, ale czy to prawda?? jak mozna płacic
    spadkobiercy pieniądze z czegos czego sie tak naprawde nie ma i nie mozna
    odzyskac bo jest to wkład niezwracalny?? rozumiem ze np. mieszkanie mozna
    sprzedać i spłacić spadkobierce ale wkładu nie ma jak odzyskać...........
    może ktoś z was się orientuje jak to wygląda w rzeczywistości,,,, błagam o
    pomoc

  • 2. Data: 2003-09-16 19:02:21
    Temat: Re: prawo spadkowe a mieszkanie lokatorskie
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    spadkobraniu może podlegać zwaloryzowany według
    runkowej wartości lokalu wkład mieszkaniowy,
    a ile to będzie w gotówce to zależy od wartości tego
    lokalu - potrzebny operat szacunkowy - oraz od tego
    ile procent tej wartości jest " wksięgowane" w
    dokumentacji FK danej spółdzielni,
    faktycznie moze to być nawet 70%,
    ale to może tez byc 30%, po prostu należy się o te %
    pytac w sp-ni.

    pzdr.
    JarekM

  • 3. Data: 2003-09-16 20:09:35
    Od: "Rumcajs" <r...@p...com>

    u znajomych to kierownictwo spoldzielni chcialo ich splawic z 50% i dopiero
    jak sie postawili to wyszlo 72% ale potrzebna jest wycena rzeczoznawcy i tu
    jest zgrzyt bo ten ze spoldzielni wycenil na 2200zl/m2 a wezwany przez nich
    rzeczoznawca zrzeszony na 2800zl/m2 i podobno nie powinno byc tak wielkiej
    roznicy - sprawa w toku wiec nie wiem co dalej
    pozdrawiam
    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    t003.jasien.net...