  • 1. Data: 2005-10-10 08:23:07
    Temat: Prawo a nielegalne oprogramowanie ???
    Od: "Robi_113" <r...@i...pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczow !!!
    Sluchajcie mam pytanie poniewaz moja kuzynka ma pewien problem.Posiada ona
    firme i konkurencja naslala na nia policje w wyniku czego skonfiskowali jej
    komputer z nielegalnym niestety Windowsem'XP i kilkoma innymi pirackimi
    programami. A nastepenie dowiedziala sie od policji ze jezeli na komuterze
    ma wazne dane to moze je sobie skopiowac lub nagrac na plytki. Ale komputera
    juz nie odzyska. Czy jest to zgodne z prawem ? I co w takiej sytuacji mozna
    zrobic. Policja dodam tylko byla beszczelna dodatkowo ja zwyzywala. Za
    podpowiedz BARDZO dziekuje !!!

  • 2. Data: 2005-10-10 08:33:24
    Temat: Re: Prawo a nielegalne oprogramowanie ???
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Robi_113 <did8ed$kcp$1@nemesis.news.tpi.pl> Monday 10 of October 2005 10:23

    > Ale komputera juz nie odzyska.

    i dobrze

    > Czy jest to zgodne z prawem ?

    miejmy nadzieję

    > I co w takiej sytuacji mozna zrobic.

    Nie kraść. Używać Linuxa lub kupić windows.

    > Policja dodam tylko byla beszczelna dodatkowo ja zwyzywal

    No i dobrze tak złodziejce.

    --
    Rafał Maj

  • 3. Data: 2005-10-10 09:02:13
    Od: "Robi_113" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Raf256" <s...@r...com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > i dobrze

    > miejmy nadzieję

    > Nie kraść. Używać Linuxa lub kupić windows.

    Nie badz taki cwaniak! I powiesz mi z czystym sumieniem ze na Twoim
    komputerze zawsze miales tylko legalne programy i nigdy w zyciu nie miales
    nielegalnego programu, gry czy mp3 ?! Bo cos mi sie nie chce wierzyc!

  • 4. Data: 2005-10-10 09:12:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Robi_113 napisał(a):
    > Ale komputera juz nie odzyska. Czy jest to zgodne z prawem ?

    Sąd może orzec przepadek mienia.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-10-10 10:59:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > sytuacji mozna zrobic. Policja dodam tylko byla beszczelna dodatkowo ja
    > zwyzywala. Za podpowiedz BARDZO dziekuje !!!

    nie mieli prawa zabrac komputera tylko dyski twarde, jezlei chodzilo tylo o
    posiadanie oprogramowania,
    ja bym zaczal od piesmnych skarg powolujac sie na art 227 kpk (zachowanie
    umiaru bez wyrzadzania niepotrzebnych szkod i dolegliwosci)

    P.

  • 6. Data: 2005-10-10 11:00:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie badz taki cwaniak! I powiesz mi z czystym sumieniem ze na Twoim
    > komputerze zawsze miales tylko legalne programy i nigdy w zyciu nie miales
    > nielegalnego programu, gry czy mp3 ?! Bo cos mi sie nie chce wierzyc!

    filmy i mp3 na dzien dzisiejszy nie sa scigane karnie chyba ze zrobilas
    sobie staly
    zarobek z rozpowszechniania.

  • 7. Data: 2005-10-10 11:11:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    scream wrote:

    > Sąd może orzec przepadek mienia.

    Ale to przy podejrzeniu, ze sprzet sluzyl do wykonywania kopii
    nieklegalnego oprogramowania - z tego co pamietam - powinni wyjac dyski
    i zatrzymac nosniki na CD. Reszta - do zwrotu.

    --
    Kodeks 46 (Code 46) ............................ http://tiny.pl/qsr7
    Appleseed - anime science-fiction .............. http://tiny.pl/hxsx

  • 8. Data: 2005-10-10 11:43:09
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Przemek R... <didhkc$q7h$1@inews.gazeta.pl> Monday 10 of October 2005 13:00

    > filmy i mp3 na dzien dzisiejszy nie sa scigane karnie chyba ze zrobilas
    > sobie staly
    > zarobek z rozpowszechniania.

    Jesteś pewien? Podstawa prawna...?

    --
    Rafał Maj

  • 9. Data: 2005-10-10 11:50:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przemek R... <didhkc$q7h$1@inews.gazeta.pl> Monday 10 of October 2005
    > 13:00

    > Jesteś pewien? Podstawa prawna...?

    w kodeksie karnym jest mowa "Przepisy (..) stosuje sie odpowiednio do
    programu komputerowego "
    (przy kradziezy i paserwtwie) a nie do filmow czy mp3, - mysle ze kwestia
    czasu

    a w ustawie o prawach autorskich w rozdziale o odpowiedzialnosci karnej masz
    to czego oczekujesz :-)

    P.

  • 10. Data: 2005-10-10 11:52:45
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Raf256 wrote:

    > Przemek R... <didhkc$q7h$1@inews.gazeta.pl> Monday 10 of October 2005 13:00

    > Jesteś pewien? Podstawa prawna...?

    Inaczej - podaj podstawie prawna na bazie ktorej sa scigane z KK. I sie
    wyjasni.