  • 1. Data: 2006-02-26 17:23:49
    Temat: śmierć właściciela rachunku - jak wydobyć kasę?
    Od: "kris mot" <m...@g...pl>

    witam,

    przepraszam jeżeli ten temat już gdzieś się pojawił - nie znalazłem.
    moje pytanie dotyczy sytuacji, kiedy umiera jakiś krewny, co do którego możemy
    mieć przypuszczenia, że miał w którymś banku rachunek. ale nie ma żadnych na
    to dokumentów, umów itd., nie wiadomo nawet jaki bank. co muszę mieć - jaki
    dokument, żeby móc zacząć pytać w różnych bankach czy krewny miał tam może
    rachunek. jasne że bank zasłoni się tajemnicą bankową. pytanie co od razu
    wysyłać, żeby bank udzielił mi takiej odpowiedzi. zgodnie z PB banki musza
    udzielić takich informacji w toczącym się postępowaniu sądowym. ale czy mogę
    zrobić cos na właśną rękę, żeby przynajmniej ustalić właściwy bank? i kolejne
    pytanie - co robią banki ze środkami zgromadzonymi na rachunku, jeśli nie ma
    na nich obrotu i nie wiadomo co się dzieje z właścicielem - pieniądze
    przechodza na własność banku? po ilu latach? z góry dziękuję za odpowiedź:)