  • 1. Data: 2006-02-26 18:08:55
    Temat: Problem...jak to załatwić ? :(
    Od: " Anna" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    mam niespłacony kredyt bankowy na auto. Rok temu ZUS załozył sobie na tym
    aucie swój zastaw /w dokumentach w dziale rejestracji nie było info, ze auto
    ma zastaw bankowy w rejestrze zastawów, ustanowiony z data zakupu w 2000
    roku/, ja w tym roku nie mam pracy - pojawił się problem z kredytem...
    Jeśli bank wymówi kredyt, będę musiała oddać go do banku? Czy też weżmie go
    komornik po otrzymaniu nakazu sądowego?

    Nie wiem, jak postąpić - chciałabym go zwrócić do banku, ale czy ZUS nie
    upomni się o niego ? Pozostała do spłaty kwota jest zblizona do jego ceny
    rynkowej, a wiadomo, ze na przetargu w tej cenie nie pójdzie :( I komornik
    też nie sprzeda go w dobrej cenie /niechodliwy model/

    Może ktoś miał podobną sytuację, prosiałabym o jakąś radę - co z tym dalej...
    Może napisać do ZUS o likwidację wpisu z załączeniem dokumentu o wpisie do
    rejestru?

    Pozdrawiam

    P.S. czy bank ma obowiązek powiadomienia kredytobiorcy o wypowiedzeniu
    kredytu - listem ???
    Mam niedopłatę i coś dziwnie milczą... :(
    A wcześniej dzwonili prawie codziennie...mam powód do obaw?

  • 2. Data: 2006-02-26 18:19:18
    Temat: Re: Problem...jak to załatwić ? :(
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Anna wrote:
    > Jeśli bank wymówi kredyt, będę musiała oddać go do banku?

    Tak, jeśli bank wypowie kredyt, będziesz musiała go spłacić.

    > P.S. czy bank ma obowiązek powiadomienia kredytobiorcy o wypowiedzeniu
    > kredytu - listem ???

    Umowę wypowiada się _komuś_, więc bez poinformowania nie ma żadnego
    wypowiedzenia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-02-26 18:46:35
    Od: " " <e...@W...gazeta.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał(a):

    > Tak, je=B6li bank wypowie kredyt, b=EAdziesz musia=B3a go sp=B3aci=E6.

    Dziekuję za info...Wiem, ze muszę go spłacić, ale czy - auto zostanie zajęte
    wtedy przez komornika? Zupełnie nie wiem, jak coś takiego może wyglądać :(
    czy też weżmie sobie on z domu, co mu będzie pasowało? Nie mam majatku, który
    można by było spieniężyć, poza starymi sprzętami.
    Czy nie prościej byłoby zwrócić to auto do banku? spłaciłam 5,5 roku z 6-ciu
    lat, została tylko kwota bazowa, bank wszystkie odsetki zarobił...
    Proszę o pomoc, jestem samotną mamą 2-ki dzieci.

  • 4. Data: 2006-02-26 19:20:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Anna wrote:
    > Wiem, ze muszę go spłacić, ale czy - auto zostanie zajęte
    > wtedy przez komornika?

    Jak spłacisz to oczywiście nie zostanie!

    > spłaciłam 5,5 roku z 6-ciu
    > lat, została tylko kwota bazowa, bank wszystkie odsetki zarobił...

    Hę? Z tego co piszesz to odsetki wyniosły 1100% wartości samochodu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-02-26 19:33:50
    Od: " " <e...@W...gazeta.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał(a):

    > H=EA? Z tego co piszesz to odsetki wynios=B3y 1100% warto=B6ci samochodu.
    Witam,
    drobne nieporozumienie :( chodziło mi o to, że teraz spłacam tylko kapitał,
    bez odsetek - zostało go około 5000 zł z 15300...
    Odsetki nominalne były wysokie - 23,5 % na rok.
    Napisałam do banku, że mam chwilowe kłopoty /klient mnie oszukał, wziął towar
    i udaje głupka, że nic nie dostał i nie rozliczył się z faktur/, jeden kredyt
    już im spłaciłam, niestety takiego krachu nie przewidziałam, bo klient długo
    się maskował :(
    Pozdr