  • 1. Data: 2003-12-16 07:48:32
    Temat: Prawnik wanted - prawo spoldzielcze, premie gwarancyjne PKO [Poznan]
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Potrzebuje porady prawnej jak w temacie.
    Generalnie sytuacja wyglada tak:

    2001.XII rok - wplacam wklad do spoldzielni (pieniadze m.in. pochodzily z likwidacja
    ksiazeczek mieszkaniowych + premia) -
    mieszkania mialy byc oddane XII.2002 - budowane z KFM - lokatorskie.
    Lapie sie na duzo ulge budowlana. Wszystko byloby fajnie gdyby nie przekrety
    poprzedniego zarzadu spoldzielni (zatajenie sytuacji
    finansowej, statusu prowadzonych rozmow z BGK i m.in. decyzji odmownej, podpisywanie
    niekorzystnych umow z firma obslugujaca spnie).
    W wyniku czego B.G.K. nie przyznal kredytu a spnia obecnie jest na skraju upadlosci.
    W tym roku pozyczylem pieniazki od rodziny i obecnie mieszkam w mieszkaniu
    wybudowanym ze srodkow KFM ale innej spoldzielni (na
    podobnych zasadach - poprzez wniesienie wkladu czlonkowskiego).
    Jestem caly czas czlonkiem poprzedniej spoldzielni, poniewaz gdy zloze rezygnacje
    bank PKO zarzada zwrocenia odemnie w ciagu 30 dni
    premii gwarancyjnej - a nie za bardzo mam z czego. Poprzednia spoldzielnia rowniez
    nie ma z czego. Trwaja obecnie rozmowy nowego
    zarzadu z potencjalnymi inwestorami, ale nie wiadomo kiedy sie zakoncza i kiedy
    dostaniemy wklady spowrotem (na razie jest mowa ze
    dostaniemy w wysokosci 40, 50%).

    Chcialbym przeniesc te wklady z ksiazeczek na nowe mieszkanie, ale nie wiem jak do
    rozgryzc. Widac, ze niechcaco polazlem w dlugi i
    wlasnie potrzebuje dobrej porady prawnej zeby to niezle rozgryzc.

    pozdrawiam

    Pawel Dienwebel (Pelos)
    http://www.pelos.pl