  • 1. Data: 2003-02-25 11:26:13
    Temat: Prawa rodzicielskie
    Od: "Marek" <v...@o...pl>

    Witam,
    Jestem osobą pełnoletnią, studiującą, miszkam z dziadkami. Nigdy nie było w
    interesie matki opiekowanie się mną (ojciec nie żyje) chociaż płaciła część
    wydatków za szkołę. Ostatnio się z tego wycofała czyli po prostu nie daje
    nic. I moje pytanie.
    Co powinieniem zrobić, do jakiej instytucji się udać by, nie wiem - np.
    pozbawić ją praw rodzicielskich - lecz w ten sposób by płaciła na moje
    utrzymanie. Zaznaczam, że nie wiążą mnie z nią żadane więzy uczuciowe.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-25 11:32:54
    Temat: Re: Prawa rodzicielskie
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > pozbawić ją praw rodzicielskich - lecz w ten sposób by płaciła na moje
    > utrzymanie. Zaznaczam, że nie wiążą mnie z nią żadane więzy uczuciowe.

    Powinieneś udać się do sądu :-)

    Art 133 § 1 kro: Rodzice obowiązani są do świadczeń alimentacyjnych względem
    dziecka, które nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie, chyba że
    dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie kosztów jego utrzymania i
    wychowania.

    Pzdr,
    Darek

  • 3. Data: 2003-02-25 11:45:06
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    że
    > dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie kosztów jego utrzymania

    dodam, iz wcale nie musisz pozbawiac jej praw rodzicielskich aby
    miala obowiazek lozenia na Ciebie.

  • 4. Data: 2003-02-25 12:08:38
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Tue, 25 Feb 2003 12:26:13 +0100, Marek <b3fjqe$bqd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał/a:

> [...]
    > pozbawić ją praw rodzicielskich - lecz w ten sposób by płaciła na moje
    > utrzymanie. Zaznaczam, że nie wiążą mnie z nią żadane więzy uczuciowe.

    Załóż jej (w Sądzie Rodzinnym)sprawę o alimenty na siebie.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 5. Data: 2003-02-25 12:21:34
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    rozdzice sa zobowiazani do swiadczen alimentacyjnych - jesli studiujesz
    obowiazek ten ciazy bodajze do ukonczenia przez Ciebie 26 lat (chyba ze
    wczesniej zakonczysz studia, to do konca studiow);

    pozbawienie wladzy rodzicielskiej nie moze miec miejsca, bo skoro jestes
    pelnoletni, nie ma juz czegos takiego miedzy wami, jak wladza rodzicielska;

    pozdrawiam
    le Roi

  • 6. Data: 2003-02-26 09:49:09
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "le Roi" <d...@p...fm> wrote in message
    > rozdzice sa zobowiazani do swiadczen alimentacyjnych - jesli studiujesz
    > obowiazek ten ciazy bodajze do ukonczenia przez Ciebie 26 lat (chyba ze
    > wczesniej zakonczysz studia, to do konca studiow);

    A dlaczego tak? O ile pamietam SN wypowiadal sie parokrotnie, z eobowiazek
    alimentacyjny nie jest ograniczony w czasie. Zalezy tylko od spelnienia
    materialnych przeslanek.

    Depi.