  • 1. Data: 2003-02-25 11:09:22
    Temat: Samochód, komis i cofnięty licznik kilometrów
    Od: karat <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii.
    Otóż całkiem niedawno kupiłem w komisie samochód, bardzo ładny
    czerwony:-) Jak powszechnie wiadomo, kupując używany samochód bierze się
    pod uwagę jego stan techniczny, wiek, przebieg, no i oczywiście cenę.
    Załóżmy, że za samochód o przebiegu 100 tys km zapłaciłem 30 tys. PLN.
    Jeździłem i byłem zadowolony. A że moje miasto do największych nie
    należy więc przypadkiem zaczepił mnie poprzedni właściciel samochodu,
    który rozpoznał swoje auto. Po krótkiej wymianie informacji okazało się,
    że samochód miał przebieg o kilkadziesiąt tysięcy większy od podanego
    przez komis. Jakby tego było mało poprzedni właściciel otrzymał za niego
    25 tys. (co jest ważne w momencie gdy weźmie się pod uwagę fakt, że
    właściciel komisu przedłożył mi umowę pomiędzy nim a poprzednim
    właścicielem na kwotę 29 tys. - oczywicie róznica pomiedzy 30 a 29 tys
    byla dla pana z komisu). Okazuje się, że zostały tutaj oszukane dwie
    osoby. no i chyba urząd skarbowy..
    Gdzie i do kogo można zwrócić się z tagą sprawą i jakie są szanse
    rozwiązania takiego problemu?
    Z góry bardzo dziękuję za wszeklkie informacje:-)

  • 2. Data: 2003-02-25 20:14:35
    Temat: Re: Samochód, komis i cofnięty licznik kilometrów
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003 12:09:22 +0100, karat <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Z góry bardzo dziękuję za wszeklkie informacje:-)

    Powiem ci od razu - normalna praktyka.
    Tez spotkalem nowego wlasciciela mojego starego
    samochodu i pozniej kilka dni chodzilem struty myslac,
    na ile mnie komis oszukal.

  • 3. Data: 2003-02-26 06:44:16
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Powiem ci od razu - normalna praktyka.
    > Tez spotkalem nowego wlasciciela mojego starego
    > samochodu i pozniej kilka dni chodzilem struty myslac,
    > na ile mnie komis oszukal.

    To ze tak sie dzieje, nie oznacza jeszcze ze jest to zgodne z prawem.
    Bo nie jest napewno. Ale jakie przepisy - to niestety nie wiem, nie jestem
    prawnikiem.
    Moze cos zwiazanego z oszustwem? Poradzcie sie adwokata.

    Pozdrawiam
    Albercik