  • 1. Data: 2004-11-18 17:31:53
    Temat: Prawa konsumenta - pytanie [reklamacja]
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    witam,

    Mam takie pytanie: zlozylam reklamacje na buty (mialy byc wymienione na
    nowe).
    Sklep mial 2 tygodnie na odp. (zapisal moj nr tel., aby mnie poinformowac
    kiedy odebrac) - wlasnie dzisiaj minal termin odpowiedzi.
    Dla scislosci dodam, ze nie jest to jakis maly sklepik, ale siec sklepow
    niemieckich obecnych w calej Polsce.
    Co teraz mam zrobic - czy dzwonic do nich, a moze od razu pojechac (i czy to
    cos da, czy czekac dalej)?
    Kiedys na grupie byla podana strona dla konsumentow (prawa konsumentow
    itp.), jakby Ktos pamietal, to prosze o namiar.
    Doradzcie prosze co mam dalej zrobic w tej sytuacji. Chyba ich tez
    obowiazuja jakies terminy, skoro jest 2 tygodnie, to dlaczego mam
    czekac dluzej? Czy jakbym pojechala i zazadala zwrotu pieniedzy to mi je
    dadza...bo nie chce dluzej czekac.

    pozdr.
    Joanna

  • 2. Data: 2004-11-18 19:14:46
    Temat: Re: Prawa konsumenta - pytanie [reklamacja]
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Joanna wrote:
    > Mam takie pytanie: zlozylam reklamacje na buty (mialy byc wymienione na
    > nowe).

    zgłosiłaś takie żądanie?

    > Sklep mial 2 tygodnie na odp. (zapisal moj nr tel., aby mnie poinformowac
    > kiedy odebrac) - wlasnie dzisiaj minal termin odpowiedzi.

    A więc sklep uznał reklamację.

    > Co teraz mam zrobic - czy dzwonic do nich, a moze od razu pojechac (i czy to
    > cos da, czy czekac dalej)?

    Pojechać możesz, ale pamiętaj że sklep ma 14 dni na odpowiedź, a samą
    reklamację powinien załatwić w 'odpowiednim czasie'. Nie pytaj co to
    znaczy ;)

    www.federacja-konsumentow.org.pl

> [...]
    > obowiazuja jakies terminy, skoro jest 2 tygodnie, to dlaczego mam
    > czekac dluzej? Czy jakbym pojechala i zazadala zwrotu pieniedzy to mi je

    Sprawdź :)
    Dwa tygodnie na wymianę powinno im wystarczyć... Ale jeśli nie będą
    chcieli nic zrobić to z ewentualnym odstąpieniem od umowy (żądaniem
    zwrotu pieniędzy) poczekałbym jeszcze tydzień.

    KG