  • 1. Data: 2004-11-18 16:14:03
    Temat: Spamerzy i ich raportowe "piramidki" a prawo
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    ostatnio pewnie zauważyliście na grupach dyskusyjnych, zwłaszcza związanych
    z pracą i regionalnych wysyp ogłoszeń o zarabianiu przez internet. Całe to
    zarabianie to "piramidki" polegające na sprzedaży raportów - czy taka
    działalność jest przestępstwem/wykroczeniem a jeśli tak to jakie przepisy
    narusza? Czy są jakieś możliwości pogonienia tych domorosłych "biznesmenów"?
    z tym ze mam na myśli sankcje prawne a nie dziecinady w rodzaju abuse.

    Piotr

  • 2. Data: 2004-11-18 16:29:33
    Temat: Re: Spamerzy i ich raportowe "piramidki" a prawo
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 16:14:03 +0000 (UTC), Piotr naskrobał(a):

> [...]
    > z tym ze mam na myśli sankcje prawne a nie dziecinady w rodzaju abuse.

    piramidka to nic innnego jak grupa samofinansująca sie - patrz argentyna.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-18 17:30:37
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

> [...]

    > "biznesmenów"?
    > z tym ze mam na myśli sankcje prawne a nie dziecinady w rodzaju abuse.

    niemożliwe, to znowu zyje? Ileż to czasu minęło od chwili, gdy pisałem
    moje ostrzeżenia o MLM. Myślałem ze już wymarło, naet wywaliłem opis i
    ostrzeżenie z mojej strony internetowej, ale po sieci buja się ono jeszcze.

    http://kasa.kanarka.w.interia.pl/warning_memo_MLM.ht

    A co do pytania... niestety karalne to to nie jest... może poza
    spamowaniem.

    --
    Falkenstein

  • 4. Data: 2004-11-18 21:08:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > piramidka to nic innnego jak grupa samofinansująca sie - patrz argentyna.

    No, ja bym silnie polemizował. Klasyczna piramidka działa na zupełnie innej
    zasadzie. Opiszę w uproszczeniu. Oferuję rowery po 200 zł. Kupujący
    przychodzi do mnie i może dostać dwa bony, każdy po 100 zł. Jak je opchnie,
    to przychodzi i bierze rower. Kupon uprawnia nabywcę do tego, by przyszedł
    do mnie i dostał za darmo dwa takie same kupony. Jak je opchnie każdy po 100
    zł, to przychodzi z tymi 200 zł i dostaje rower, za który w sumie płaci
    tylko 100 zł. I tak dalej, aż do czasu gdy w mieście będzie cała masa
    posiadaczy bonów i ani jednego zainteresowanego zakupem. Ci nieszczęśnicy
    pokryli koszty nabycia rowerów przez szczęśliwców z wierzchołka.

    Argentyna działa na innej zasadzie i nie wiem z jakiego powodu ktoś to
    piramidami finansowymi nazwał. Bo akurat mam kilka innych skojarzeń, ale nie
    z piramidą. Dla mnie piramida, to typowa kasa zapomogowo-pożyczkowa.

  • 5. Data: 2004-11-19 11:00:56
    Temat: Re: Spamerzy i ich raportowe
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Rodrig Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

    > niemożliwe, to znowu zyje?

    Frajerów nie brakuje :-) i coraz więcej z nich ma dostęp do netu.

    > A co do pytania... niestety karalne to to nie jest...

    A szkoda... trafił mi się jeden bezczelny co przysłał spam na maila to
    postraszyłem go prokuraturą i ładnie za zaśmiecanie skrzynki przeprosił.
    Dlatego zastanawiałem się (czysto teoretycznie) czy gdybym chciał narobić
    delikwentowi problemów to miałbym wtedy jakąś podstawę prawną, oprócz przepisu
    o niezamawianej korespondencji handlowej.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2004-11-19 13:01:29
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Użytkownik Rodrig Falkenstein napisał:

> [...]
    > ostrzeżenie z mojej strony internetowej, ale po sieci buja się ono jeszcze.

    Z całym szacunkiem- to nie żaden MLM, a najzwyczajniejszy
    "łańcuszek szczęścia".
    vide: http://www.kurde.pl/katalog/lancuszek.php

    MLM (Muli Level Marketing) to sieć sprzedawców (sprzedają normalny
    towar, choć zwykle starają się udowodnić, jak ów jest cudowny i że
    dlatego nie jest sprzedawany w "zwykły" sposób),kasujących prowizję
    za sprzedaż swoją i pewien procent (szczegóły zależą od firmy) od
    sprzedaży tych, których do systemu zaprosili.

    Tu nikt nie dostaje nic "od łebka", a jedynie od tego, co ten nowy
    zrobił dla firmy (sprzedał towaru). Takie coś jest jak najbardziej
    legalne i uczciwe, pomijając roztaczane przez gości wizje cudownego
    towaru jak i olbrzymich zarobków jako sprzedawca ;-)

    Pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.amway-europe.com/default.asp?lan=pl&zone=
    WhoIsAmway&num=3

    (Aha, nie jestem entuzjastą tego typu sprzedaży).

    --
    Dominik
    "Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"

  • 7. Data: 2004-11-19 14:20:15
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rodrig Falkenstein napisał(a) w wiadomości

    > http://kasa.kanarka.w.interia.pl/warning_memo_MLM.ht
    >
    > A co do pytania... niestety karalne to to nie jest... może poza
    > spamowaniem.

    Według mnie to zwykłe oszustwo. Tyle że strasznie dużo pracy przy jego
    udowodnieniu.

    --
    JOHNSON :)