  • 1. Data: 2002-03-29 14:08:48
    Temat: Prawa konsumenta
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Pilnie szukam pelnego tekstu aktualnej ustawy
    o prawach konsumenta oraz wszystkich rozporzadzen
    z nia zwiazanych.

    Ps. Nie chodzi mi o opracowania ustawy, tlumaczenia,itp.
    Chodzi mi o oryginalny tekst ustawy i wszystkich rozporzadzen.

  • 2. Data: 2002-03-29 14:48:21
    Temat: Re: Prawa konsumenta
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Klasyk wrote:

    > Pilnie szukam pelnego tekstu aktualnej ustawy
    > o prawach konsumenta oraz wszystkich rozporzadzen
    > z nia zwiazanych.

    Nie ma takowej.

    Przepisy związane z ochroną konsumenta są rozsiane po KC, ustawie o
    odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, ustawie o kredycie
    konsumenckim itp.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-29 16:19:49
    Od: "Bartek" <b...@e...pl>

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    |
    | Ps. Nie chodzi mi o opracowania ustawy, tlumaczenia,itp.
    | Chodzi mi o oryginalny tekst ustawy i wszystkich rozporzadzen.

    Spróbuj pod tymi linkami:

    http://republika.pl/kkfk/prawo.htm - Kodeks cywilny (wyciag), Rozporzadzenie
    w sprawie szczególowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedazy
    rzeczy ruchomych z udzialem konsumentów, Ustawa o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt
    niebezpieczny

    Poza tym sa jeszcze:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
    http://www.uokik.gov.pl

    --
    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 4. Data: 2002-03-29 17:09:30
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002 15:48:21 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> wrote:

    >Nie ma takowej.
    >
    >Przepisy zwi?zane z ochron? konsumenta s? rozsiane po KC, ustawie o
    >odpowiedzialno?ci za produkt niebezpieczny, ustawie o kredycie
    >konsumenckim itp.

    Chodzi mi o rekojmie. Rzeczy typu buty, sprzet RTV.
    Wiem ze byly tez rozporzadzenie ministra co do wagi przedmiotow,
    kto je powinien dostarczyc, itd.

  • 5. Data: 2002-03-29 19:14:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Klasyk wrote:

    > Chodzi mi o rekojmie. Rzeczy typu buty, sprzet RTV.

    No to KC i rozporządzenie, które podano ci w tym wątku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-03-29 21:43:09
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002 17:19:49 +0100, "Bartek" <b...@e...pl>
    wrote:

> [...]
    >konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt

    Mam takie pytanie. Widnieje tam naglowek:
    "USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. (Dz. U. z
    dnia 18 maja 1964 r.)"

    64 rok??? ? Domyslam sie, ze ustwa ta byla nowelizowana,
    jednak podaje sie date jej pierwszego powstania?

    Jesli tak, to jak rozpoznaje sie czy wersja ktora posiadam
    jest najbardziej aktualna (zawiera wszystkie nowelizacje)?

  • 7. Data: 2002-03-29 22:26:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Klasyk wrote:

    > 64 rok??? ? Domyslam sie, ze ustwa ta byla nowelizowana,

    Była.

    > jednak podaje sie date jej pierwszego powstania?

    Zazwyczaj.

    > Jesli tak, to jak rozpoznaje sie czy wersja ktora posiadam
    > jest najbardziej aktualna (zawiera wszystkie nowelizacje)?

    Po nagłówku z numerami zmian w DzU?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-03-30 21:47:09
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002 23:26:25 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> wrote:

    >Po nag?ówku z numerami zmian w DzU?

    Ale na tej stronie jest "(Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.) "
    To chyba nie najlepiej?

  • 9. Data: 2002-03-30 21:55:27
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 30 Mar 2002, Klasyk wrote:

    > Ale na tej stronie jest "(Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.) "
    > To chyba nie najlepiej?

    To o niczym nie świadczy, chociaż oczywiście utrudnia rozpoznanie
    świeżości tekstu ustawy.

    Najlepiej brać z portali prawnych - mają aktualne teksty jednolite
    ważniejszych ustaw.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 10. Data: 2002-03-31 11:56:07
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 30 Mar 2002 22:55:27 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> wrote:

    >To o niczym nie ?wiadczy, chocia? oczywi?cie utrudnia rozpoznanie
    >?wie?o?ci tekstu ustawy.
    >
    >Najlepiej bra? z portali prawnych - maj? aktualne teksty jednolite
    >wa?niejszych ustaw.

    Wlasnie znalazlem caly kodeks cywilny i wszystkie rozporzadzenia
    ktore mnie interesuja na stronach "Rzeczpospolitej".
    Daty podaja. Jest OK.