  • 1. Data: 2002-03-29 11:25:42
    Temat: straż miejska
    Od: "Quantero" <q...@i...pl>

    Witam,
    Wczoraj straz miejska zalozyla mi blokade za parkowanie w strefie
    niedozwolonej. Dzwonie po nich, przyjezdzaja i mowia, ze tu nie wolno
    parkowac, tylko za okazaniem specjalnych kart postoju w tej strefie, ale nie
    potrafia powiedziec kto je wydaje! Nastepnie pytaja mnie o dowod osobisty,
    OK dalem im, dalej o dowod rejestracyjny samochodu, OK dalem im, ale ci chca
    cora wiecej ... prosze prawo jazdy i ubezpieczenie samochodu !!! ja mowie
    ... przeciez nie jestescie policja, nie macie prawa zadac prawa jazdy i
    ubezpieczenia, mowie "zaraz parkingowi bede mogli czlowieka aresztowac" -
    przyznam , ze troche ich to wkur.....lo. Na to on mi wyciaga jakis swistek
    zalaminowany dla wzbudzenia powagi i mowi, ze maja prawo na podstawie tego
    swistka. Ogladam swistek i jest to UPOWAZNIENIE KOMENDANTA MIEJSKIEGO
    POLICJI W BIELKSU-BIALEJ dla tego wlasnie straznika do wykonywania czynnosci
    zwiazanych z pelna kontrola ...itp. nie pametam dokladnie co tam pisalo, do
    tego pieczatka KOMENDANTA , ale zadnej podstawy prawnej, nic!!!

    Czy to jest zgodne z prawem takie delegowanie kompetencji ??? Czy moglem po
    prostu olac ten jego swistek i pokazac mu ... ale srodkowy palec??

    dzieki za odpowiedz :)

    pozdrawiam
    Quantero

  • 2. Data: 2002-03-29 20:30:39
    Temat: Re: straż miejska
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Quantero" <q...@i...pl> napisał:

    >UPOWAZNIENIE KOMENDANTA MIEJSKIEGO POLICJI
    Z powyzszym upoważnieniem ma takie uprawnienia w stosunku (m.in.) do
    naruszajacych przepisy o zatrzymaniu lub postoju pojazdów.

    >Czy to jest zgodne z prawem takie delegowanie kompetencji ???
    Tak, z rozp. MSWiA z 25 maja 1999 r. w/s kontroli ruchu drogowego.

    >Czy moglem po prostu olac ten jego swistek i pokazac mu ... ale srodkowy palec??
    Oczywiscie, ze mogłes ;-)
    Jednak nie pozostałoby to zapewne bez echa :-D

    Artur Golański