  • 1. Data: 2004-01-28 12:01:19
    Temat: Prawa do znaku towarowego.
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy nadruk na koszulki jakiegoś logo np. Intela i sprzedaż tychże koszulek
    jest naruszeniem praw do znaku towarowego? W rzeczywistości jest to forma
    reklamy. Jakie są niebezpieczeństwa takiego "zadzierania" z potentatami?

  • 2. Data: 2004-01-28 12:44:00
    Temat: Re: Prawa do znaku towarowego.
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > reklamy. Jakie są niebezpieczeństwa takiego "zadzierania" z potentatami?

    chyba żartujesz, dlaczego azjaci stojący na ulicach i sprzedający Adidasy,
    Pumy i inne są za to tropieni a towar konfiskowany????
    - jakbyś nadrukowywał logo i te koszulki rozdawał to pewnie byś dostał
    najnowszy produkt Intela z dostawą do domu, ale jak będziesz na tym zarabiał
    to ho! ho!
    Po co wydaje się ogromne pieniądze aby chronić znak towarowy na arenie
    ogólnoświatowej?
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 3. Data: 2004-01-28 12:51:37
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > - jakbyś nadrukowywał logo i te koszulki rozdawał to pewnie byś dostał
    > najnowszy produkt Intela z dostawą do domu, ale jak będziesz na tym

    Różnica między Azjatami i ich adidasami a koszulkami z logo intela polega
    na tym, że oni sprzedają ciuchy wyprodukowane rzekomo przez adidasa, czyli
    100% podróbki. Intel nie ma w ofercie koszulek, więc nic nie jest tu
    podrabiane.

    Po co wydaje się ogromne pieniądze aby chronić znak towarowy na arenie
    > ogólnoświatowej?

    zwykle firmy robią to po to, żeby ograniczyć powstawanie konkurencji
    podobnie "brzmiącej" lub "wyglądającej" przez co klient mógłby się pomylić.
    Dla mnie nie jest to do końca tak oczywiste z tymi koszulkami...

  • 4. Data: 2004-01-28 12:56:28
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wałgus" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    pomylić.
    > Dla mnie nie jest to do końca tak oczywiste z tymi koszulkami...
    IMHO takie koszulki nie zagrażają na żadnym polu np. intelowi, ale prawo
    jest prawem i skoro ktoś miałby zarabiać na ich wizerunku to dlaczego nie
    oni. (sam sobie dałem odpowiedź ;-)))

  • 5. Data: 2004-01-29 00:08:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wałgus" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zastrzegając znak towarowy czyni się to na określonym polu. O ile ADIDAS,
    PUMA są zastrzeżone na polu odzieży, to nie sądzę, by INTEL był. Ale
    musiał byś to sprawdzić u rzecznika patentowego. Wydaje mi się, że
    najprościej byłoby wysłać pismo do samego INTEL-a. W sumie powinni być
    nawet zadowoleni, że ktoś będzie ich reklamował.