  • 1. Data: 2004-01-28 10:16:41
    Temat: egzekucja komornicza
    Od: "chuda" <c...@w...pl>

    witam!!!
    własnie dostalam pismo od komornika ze jak nie zaplace 5,5 tys zł w ciagu 14
    dni to zlicytuje mi mieszkanie. od 2 mies. splacam ile moge.
    a co najlepsze adwokat wierzyciela zalozyl sprawe o wyzsza kwote 10 tys, a
    obecnie jest taka jaka sie nalezy. zakladajac sprawe o egzekucje doliczył
    koszty zastepstwa adwokackiego 1,8 tys plus koszty procesu. o ile zdaje
    sobie sprawe to koszty te sa naliczane procentowo od wysokosci dlugu.
    i teraz moje pytanie: jesli komornik powiedzmy na wniosek adwokata
    wierzyciela zmienił egzekwowana kwote, to czy nie powinno sie tez
    automatycznie zmienic koszty zastepstwa adwokackiego i koszty procesu?? czy
    po prostu odwolac sie do sadu, o zmiejszenie tych kosztów? albo czy w ogole
    istnieje mozliwosc umorzenia tych kosztow ze wzgledu na trudna sytuacje
    materialna??

    dziekuje za wszelkie opinie i rady!!
    jola

  • 2. Data: 2004-01-28 13:13:37
    Temat: Re: egzekucja komornicza
    Od: "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl>

    Odpowiadając na na zapytanie sprawę należy podzielić na kilka problemów.
    1. Komornik w postępowaniu egzekucyjnym dokonuje czynności zajęcia na
    wniosek wierzyciela i wg jego wskazań. Znaczy to, że wierzyciel wskazał
    mieszkanie jako przedmiot egzekucji lub jako jeden z przedmiotów. Licytacja
    mieszkania może nastąpić dopiero po dokanani eksmicji, co w warunkach
    zimowych jest mało prawdopodobne.
    W każdym przypadku, jeżeli uważa Pani, że komornik postępuje nie właściwie
    lub nadużywa uprawnień (co w cytowanej sprawie może mieć miejsce) służy
    skarga na czynności komornika do organu nadzorującego tj. Sądu Rejonowego
    przy którym komornik się znajduje.
    2. W sprawie wynagrodzenia za zastępstwo procesowe oraz koszty to ma Pani
    rację, że w przypadku kosztów procesu są one ustalane procentowo natomiast
    za reprezentację strony w procesie wynagrodzenie ustalane jest albo umownie
    między stronami albo z urzędu na wniosek strony. W przedstawionym przez
    Panią przypadku powód mógł zawrzeć umowę z adwokatem o konkretne
    wynagrodzenie i w tym przypadku przy przegranej sprawie koszty ponosi
    pozwany czyli Pani.
    3. Odpowiadając Pani bezpośrednio na zadane pytanie wyjaśniam, że: na
    wniosek adwokata komornik zwiększył kwotę egzekucji o koszty procesu i
    koszty zastępstwa procesowego. Powód ma prawo wnioskować o egzekucję
    określonych przez siebie kwot. Komornik jest tylko organem egzekwującym
    prawa powoda i w tym przypadku nie wiele można zrobić. Powód po prostu
    egzekwuje swoje prawo. Odwołanie do sądu o zmniejszenie kwoty kosztów nie
    wiele pomoże gdyż wynika to bezpośrednio z ustawy i jest naliczane wg
    określonego schematu.
    Jest możliwość porozumienia się z komornikiem w sprawie spłaty należności na
    raty ale myślę, że powinna Pani udać się do kancelarii komornika i
    porozmawiać z nim osobiście na temat zaistniałej sytuacji. To też są ludzie
    w brew ogólnie przyjętym poglądom.
    Pozdrawiam i życzę szczęścia
    Ryszard Klóska
    W przypadku dalszych problemów odsyłąm na stronę www.infobrok.k1.pl