  • 1. Data: 2004-01-28 10:16:13
    Temat: Ulga odsetkowa - kredyt w obcej walucie
    Od: art<a...@p...com>

    W Urzedzie Skarbowym powiedziano mi, ze biorac kredyt
    mieszkaniowy w walucie innej niz zl (konkretnie w ubieglym roku w
    CHF) nie moge skorzystac z ulgi odsetkowej ??
    Z tego co przeczytalem na ten temat, ustawodawca nie ograniczyl
    udzielania i splaty kreduty wraz z odsetkami, od rodzaju waluty, co
    oznacza, ze kredyt zaciagniety w CHF czy innej walucie obcej podlega
    odliczeniu, jezeli oczywiscie bedza spelnione szereg warunkow (ksiega
    wiczysta, odsetki zaplacone i udokumentowane przez bank, ...).

    Proszę o pomoc, gdzy sam juz nie wiem, czy moge odliczac te
    odsetki??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-28 11:17:53
    Temat: Re: Ulga odsetkowa - kredyt w obcej walucie
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "art" <a...@p...com> napisał w wiadomości
    > W Urzedzie Skarbowym powiedziano mi, ze biorac kredyt
    > mieszkaniowy w walucie innej niz zl (konkretnie w ubieglym roku w
    > CHF) nie moge skorzystac z ulgi odsetkowej ??

    Który to urzad skarbowy w toruniu wydaje takie interpretacje? Pierwszy czy
    drugi? Masz to na pismie czy tylko z agencji jpp (jedna pani powiedziala)?
    Jesli na pismie, to przeslij ksero naczelnikowi z zapytaniem, na jakiej
    podstawie pracownicy tak interpretuja ordynacje podatkowa.

    Oczywiscie, ze mozesz...

    --
    SQLwysyn

  • 3. Data: 2004-01-28 11:57:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "art" <a...@p...com> napisał w wiadomości
    > W Urzedzie Skarbowym powiedziano mi, ze biorac kredyt
    > mieszkaniowy w walucie innej niz zl (konkretnie w ubieglym roku w
    > CHF) nie moge skorzystac z ulgi odsetkowej ??

    Z tego co wiem, to większość kredytów nie jest udzielana w obcej walucie
    tylko przewalutowywanych, czyli po prostu wielkość zobowiązania jest
    obliczana w odniesieniu do wartości jakiejś tam waluty. Sam kredyt jest w
    złotych, bo na terenie Polski zobowiązania muszą być w złotych. Była
    nowela prawa dewizowego z którą jestem cokolwiek na bakier, ale w każdym
    razie nie tak dawno musiał byś mieć zezwolenie dewizowe na kredyt w
    dewizach, a przecież kredyty były i nikt po zezwolenie nie latał.

  • 4. Data: 2004-01-28 15:56:26
    Od: art<a...@p...com>

> [...]
    > Jesli na pismie, to przeslij ksero naczelnikowi z zapytaniem, na jakiej
    > podstawie pracownicy tak interpretuja ordynacje podatkowa.

    Urząd Skarbowy w Siedlcach (skad Toruń?). Powiedziała mi tak kobieta
    w inforamacji podatkowej, że teraz zmieniła się ustawa i nasz kochany
    ustawodawca (pod postacią któregoś barana - Pola, Bauca czy innego,
    nieważne) zmienił zapis w niej dotyczący waluty.

    Hm...
    Sam już nie wiem, moze jednak zaryzykowac i wypelnić PIT-2K. Mam
    zestawienie z banku co do wysokości rat wraz z odsetkami (w CHF) z
    terminem platnosci, oraz potwierdzenia przelewow z dnia platnosci
    (kurs wiec można łatwo ustalić w przybliżeniu z dnia platnosci).

    ??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-01-28 16:55:01
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    > ustawodawca (pod postacią któregoś barana - Pola, Bauca czy innego,
    > nieważne) zmienił zapis w niej dotyczący waluty.

    To jest bzdura. Zażądaj on niej na piśmie takiej interpretacji.

> [...]
    > terminem platnosci, oraz potwierdzenia przelewow z dnia platnosci
    > (kurs wiec można łatwo ustalić w przybliżeniu z dnia platnosci).

    Oczywiście, że masz złożyc PIT 2K. Przecież i tak płacisz W PLN za kredyt a
    nie w CHF.

    Przestudiuj dokladnie Art. 26b. z dokumentu
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/u_26_07_91_o_pit.doc

    --
    SQLwysyn

  • 6. Data: 2004-01-29 11:36:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2004, SQLwysyn wrote:

> [...]
    >+ Jesli na pismie, to przeslij ksero naczelnikowi z zapytaniem, na jakiej
    >+ podstawie pracownicy tak interpretuja ordynacje podatkowa.

    Jeśli "ma na piśmie" to odpowiedź była (lub jeszcze jest "w toku")
    poddana weryfikacji w Izbie Skarbowej oraz pojawi się w Internecie...
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd