  • 1. Data: 2003-10-23 00:51:03
    Temat: Praktyki hotelowe w Wielkiej Brytanii
    Od: "ocelot" <a...@o...pl>

    w czerwcu 2003 roku podpisalem umowe z pewna firma z Polski celem
    zorganizowania mi przez te firme rocznego wyjazdu do Wielkiej Brytanii na
    praktyki hotelowe, wplacajac zaliczke. Firma do tej pory nie wywiazala sie z
    umowy, ciagle przesuwaja terminy tlumaczac sie wydluzeniem procedury itp...
    Wyjazd mial byc na 1 pazdziernika, oczywiscie o pracodawcy ktorego mieli mi
    znalezc ani widu ani slychu, tlumacza sie tez zmiana przepisow ktore opozniaja
    procedure o 4-6 tygodni (podaja linki do angielskich przepisow, z ktorych
    wynika, ze mowia prawde).
    Pytanie: co jesli firma sie nie wywiaze z umowy?? Czy zalozenie jej pozwu o
    wyplate MINIMALNEGO wynagrodzenia, jakie otrzymalbym w czasie rocznego pobytu w
    Anglii (czyli kwoty okolo 8 500 funtow, w przeliczeniu na zlotowki) ma jakies
    szanse?? Czy nie dochodzi w tej sytuacji do utraconych zarobkow?? Jestem po
    studiach, nadzieja na wyjazd wstrzymuje mnie przed szukaniem poki co pracy w
    Polsce. Czy moge domagac sie wyplaty wynagrodzenia tylko za okres od
    planowanego wyjazdu do ewentualnego wypowiedzenia przez nich umowy?? Jak to
    bedzie w praktyce?? Sprawa ma istotne znaczenie przynajmniej dla kilkuset osob
    w kraju, firma ktora miala zorganizowac wyjazd ma sie calkiem dobrze i
    bynajmniej nie grozi jej niewyplacalnosc
    Baaaardzo dzieki