  • 11. Data: 2008-01-15 20:03:49
    Temat: Re: Prąd budowlany / sprzedaż i dystrybucja prądu
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > 1. Czy takie podliczniki (s? one normalnie kupowane w sklepie), maj?
    > jakiekolwiek certyfikaty legalno?ci i mog? służyć jako podstawa do rozliczeń?

    Mogą, nie muszą, to kwestia waszej umowy. Chcesz mieć prąd to godzisz
    się na nielegalizowany licznik. Nie chcesz mieć takiego licznika to nie
    masz teraz prądu :) i czekasz na "legalny".

    > 3. Czy je?li developer wystawi mi fakturę za pr?d budowalny, mogę zgodnie z
    > prawem jej nie zapłacić?

    Patrz pkt 1. Zgodziłeś się - zawarliście umowe. Więc płać i nie
    kombinuj, nie kultywuj stereotypu Polaczka.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 12. Data: 2008-01-15 20:05:58
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    jaQbek pisze:
    > No więc wracając do tematu. Developer wymyślił więc, że do RBT - ejk na
    > korytarzu podłączy podliczniki, tak by móc stwierdzić, ile kto zużył
    > prądu. Ja jednak mam kilka wątpliwości odnośnie legalności takiego
    > rozwiązania:
    > 1. Czy takie podliczniki (są one normalnie kupowane w sklepie), mają
    > jakiekolwiek certyfikaty legalności i mogą służyć jako podstawa do
    > rozliczeń?

    Tak, te liczniki mają plomby legalizacyjne i mogą służyć do rozliczania
    zużytej energii elektrycznej.

    > 2. Czy developer, który kupił od Zakładu Energetycznego prąd budowlany,
    > może go rozdzielić przy pomocy tych podliczników i sprzedać swoim klientom?
    > 3. Czy jeśli developer wystawi mi fakturę za prąd budowalny, mogę
    > zgodnie z prawem jej nie zapłacić?

    Szczerze mówiąc to się już "zakręciłem" trochę i sam już teraz nie wiem
    jak to jest w tej sytuacji. Generalnie może energię kupioną przesyłać na
    placu budowy poprzez te podliczniki, i rozliczać się z każdym wg. ich
    wskazań. Przecież do tego one służą. Jednak mam wątpliwości co do
    wystawiania przez niego faktur. To już raczej pod prawo skarbowe podchodzi.

  • 13. Data: 2008-01-15 23:54:10
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Patrz pkt 1. Zgodziłeś się - zawarliście umowe. Więc płać i nie
    > kombinuj, nie kultywuj stereotypu Polaczka.
    Co chcesz przez to powiedzieć? Ja tylko nie godzę się na działanie niezgodne z
    prawem, byle tylko komuś pomóc w rozwiązaniu jego problemów, i to jeszcze moim
    kosztem.

  • 14. Data: 2008-01-15 23:56:04
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego one służą. Jednak mam wątpliwości co do wystawiania przez niego faktur.
    > To już raczej pod prawo skarbowe podchodzi.
    Ok, więc gdzie się mogę tego dowiedzieć?

  • 15. Data: 2008-01-16 05:37:53
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    jaQbek pisze:

    > Ok, więc gdzie się mogę tego dowiedzieć?

    tego to ja już nie wiem, może skarbówka??

  • 16. Data: 2008-01-16 08:03:04
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Co chcesz przez to powiedzieć? Ja tylko nie godzę się na działanie niezgodne z
    > prawem, byle tylko komu? pomóc w rozwi?zaniu jego problemów, i to jeszcze moim

    Więc nie zgadzasz się na prąd budowlany w mieszkaniu i po problemie.
    Wszystko jest całkowicie zgodnie z prawem :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 17. Data: 2008-01-16 09:26:51
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    > Więc nie zgadzasz się na prąd budowlany w mieszkaniu i po problemie.
    > Wszystko jest całkowicie zgodnie z prawem :)
    Mieli mi oddać do końca grudnia mieszkanie w stanie umożliwiającym jego
    dalsze wykańczanie. A więc równiez powinni mi dać dostęp do energii
    elektrycznej.

  • 18. Data: 2008-01-16 13:09:19
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    > tego to ja już nie wiem, może skarbówka??
    Ok, już wiem. Można zrobić tzw. refakturyzację, również z podziałem poprzez
    te liczniki na kilku odbiorców. Tak więc sprawa się wyjaśniła. Dzięki
    wszystkim za pomoc :)