  • 21. Data: 2008-04-07 19:48:34
    Temat: Re: Pracownik banku - falsyfikat
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:ftdtl9$qv3$4@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Art. 124

    W tym wypadku raczej art. 119 KP.
    Art. 124 dotyczy odpowiedzialnosc za tzw. mienie powierzone.

  • 22. Data: 2008-04-07 19:57:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Heming wrote:

    > W tym wypadku raczej art. 119 KP.
    > Art. 124 dotyczy odpowiedzialnosc za tzw. mienie powierzone.

    W przypadku kasjera, który podpisał "kwity" o odpowiedzialności materialnej?

    Przyznaję, że to dość ciekawa koncepcja.

    Piotrek

  • 23. Data: 2008-04-07 20:15:19
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Przyznaję, że to dość ciekawa koncepcja.

    W poscie autora watku byla mowa o jakis "kwitach"? I od kiedy to "kwity" sa
    wystarczającą przeslanka do powstania odpowiedzialnosci za mienie
    powierzone? Khe?

  • 24. Data: 2008-04-07 20:32:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Heming wrote:

    > W poscie autora watku byla mowa o jakis "kwitach"? I od kiedy to "kwity" sa
    > wystarczającą przeslanka do powstania odpowiedzialnosci za mienie
    > powierzone? Khe?

    Czy Twoim zdaniem kasjer w banku wypłaca klientom swoje własne
    pieniądze, a to co przyjmie to też jest tylko jego i bankowi nic do
    tego. Tak to działa? Khe?

    Piotrek

  • 25. Data: 2008-04-07 20:43:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:ftdl44$543$1@achot.icm.edu.pl...

    > Takie powinny być procedury, o których każdy kasjer przed dopuszczeniem
    > do
    > pracy powinien zostać powiadomiony i przeszkolony na okoliczność
    > wykrywania
    > falsyfikatów.

    Ale falsy są lepsze lub gorsze. Te lepsze bywają na tyle dobre, ze ciężko
    odróżnić od oryginału.

  • 26. Data: 2008-04-07 20:43:44
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 7, 10:32 pm, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Czy Twoim zdaniem kasjer w banku wypłaca klientom swoje własne
    > pieniądze, a to co przyjmie to też jest tylko jego i bankowi nic do
    > tego. Tak to działa? Khe?

    Przecież nie mówimy o wypłacaniu czegokolwiek, tylko o przyjęciu
    fałszywych pieniędzy. A tych fałszywych pieniędzy pracodawca przecież
    nie powierzył pracownikowi, ich przyjęcie nie może być więc szkodą w
    powierzonym mieniu. Co do kwitów, o ile są niezgodne z KP, są nieważne.

  • 27. Data: 2008-04-07 20:46:22
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Czy Twoim zdaniem kasjer w banku wypłaca klientom swoje własne pieniądze,
    > a to co przyjmie to też jest tylko jego i bankowi nic do tego. Tak to
    > działa? Khe?

    Nie, na pewno kasjer ma pod lada strzelbe wycelowana miedzy oczy. Jak sie
    pomyli to szef zmiany naciska przycisk i "puf". Mysle, ze tak to dziala. Kto
    by sie tam jakim kodeksem pracy, rozporzadzeniem w sprawie odpowiedzialnosci
    pracownikow za szkode w powierzonym mieniu czy orzecznictwem SN przejmowal.
    Przesady jakies.

  • 28. Data: 2008-04-07 20:50:11
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Heming napisał(a):
> [...]
    > pracownikow za szkode w powierzonym mieniu czy orzecznictwem SN przejmowal.

    Czy mogę prosić więcej szczegółów w sprawie orzecznictwa SN?

    Przemek

  • 29. Data: 2008-04-07 21:00:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czy mogę prosić więcej szczegółów w sprawie orzecznictwa SN?

    Pytanie tylko, czy ma sens sypanie orzecznictwem SN z LEX'a, przy pomoc ctrl
    + c i ctrl + v, skoro nie znamy tak na prawde sprawy. Najlepiej zabrac
    wszystkie dokumenty zwiazane z zatrudnieniem (umowe o prace,
    odpowiedzialnosci za pow. mienie, etc) i z zaistniala sytucja (jesli takie
    zostaly sporzadzone) i udac sie najblizszej placowki PIP. Oni zajmuja sie
    takimi sprawami na codzien.

  • 30. Data: 2008-04-07 21:04:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Heming wrote:

> [...]
    > pracownikow za szkode w powierzonym mieniu czy orzecznictwem SN przejmowal.

    Rozumiem, że na poparcie swojej tezy zacytujesz orzecznictwo SN zgodnie
    z którym kasjerzy mający niedobory w kasie zostają obciążeni jedynie do
    wysokości trzykrotnego wynagrodzenia.

    Mam rację?

    Piotrek