  • 1. Data: 2004-10-26 15:13:24
    Temat: Delegacje w szkołach
    Od: "Alicja K." <a...@n...gazeta.pl>

    Witam!

    W listopadzie będę, chcąc nie chcąc, musiała jechać na szkolenie w związku z
    pracownią internetową w naszej szkole. Szkolenie odbywać się będzie prawie
    100 km od miejsca zamieszkania przez 5 dni z rzędu. Byłam przekonana, że w
    ramach delegacji otrzymam zwrot 0,78 gr za kilometr, dzis jednak księgowa
    "sprowadziła mnie na ziemię".

    Otóż okazuje się, że niezależnie w jaki sposób będę podróżować, otrzymam
    zwrot za najtańszy sposób, czyli pociąg zwykły - kwota koło 10 zł w jedną
    stronę. Chyba pownnam się cieszyć, bo przecież zawsze mogli mi policzyć za
    podróż stopem 0 zł ;)

    Podróż pociągiem nie wchodzi zasadniczo w rachubę, zakwaterowanie na miejscu
    również.

    W związku z powyżym napiszcie proszę czy u Was w szkołach też tak jest? Czy
    rzeczywiście istnieje jakaś podstawa prawna, de facto skazująca nauczycieli
    na spore dopłaty do wyjazdów służbowych? Jeżeli tak to jaka?

    pozdrawiam
    Alicja

  • 2. Data: 2004-10-26 19:54:51
    Temat: Re: Delegacje w szkołach
    Od: "neo" <m...@n...pl>

    to osoba cię delegująca decyduje o środku lokomocji

  • 3. Data: 2004-10-27 17:37:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "neo" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > to osoba cię delegująca decyduje o środku lokomocji

    No i samochód aplikują naprawdę wyjątkowo.

    Ale i tak można pokombinować w ramach prawa. Jeśli rozpiszemy to wg rozkładu
    jazdy, to z reguły wychodzi jeszcze dieta - 30 zł chyba dziennie. Wystarczy
    tak rozpisać, by 12 godzin przekroczyć. Przy 100 km to autobus - pociąg daje
    spokojnie w dwie strony 5 godzin (dojście do stacji). Więc przy odrobinie
    dobrej woli :-)

    Można zastanowić się, czy rozpisanie noclegu tam na miejscu się nie opłaci.
    Ustalić, czy ryczałt za nocleg nie jest czasem wyższy od ceny biletu w dwie
    strony. Tym bardziej, gdy nie da się z przejazdem tych 12 godzin zrobić. No
    i warto się zastanowić, czy z tej samej miejscowości albo po drodze ktoś nie
    jedzie. Ja często tak jeżdżę i jak się złoży dwa bilety, to z reguły
    samochód taniej wychodzi. Jak pojedzie cztery osoby, to jeszcze na "flaszkę"
    dla kierowcy spokojnie zostaje.

  • 4. Data: 2004-10-27 23:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ jazdy, to z reguły wychodzi jeszcze dieta - 30 zł chyba dziennie.

    21 zł :)
    Ale kilka zł przysługuje z tytułu "ryczałtowego dojazdu" (jeśli
    do stacji oczywiście ktoś nie ma 55 m :))

    pozdrowienia, Gotfryd