    From: "pablio" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracodawca nie płaci zusu
    Date: Tue, 26 Oct 2004 21:09:41 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@80.53.220.74

    Użytkownik "Paweł Ruta" <m...@b...mtl.pl> napisał w wiadomości
    news:cllurs$bor$1@news.onet.pl...
    > Wiele wskazuje na to, że mój były pracodawca nie zapłacił zusowi
    > wszystkich pieniędzy, które sie "za mnie" nalezaly. No i teraz trzy
    pytanka:

    > 1) jak sie upewnic, czy moje skladki byly placone
    > 2) co zrobic, jesli nie byly (bardzo prawdopodobne)
    > 3) co grozi mojemu bylemu pracodawcy i jak sprawic, by dosiegly go
    > wszelkie mozliwe przykre konsekwencje

    ja bym poskarżył się w zusie i w pip
    w drastycznym przypadku takie naruszenie prawa jest przestępstwem ścigaym z
    urzędu więc możesz złożyć doniesienie do prokuratury
    ponieważ na pewno jest to wykroczenie przeciwko przepisom ustawy o systemie
    ubezpieczeń społecznych
    możesz wnieśc jako osoba pokrzywdzona wniosek do sądu grodzkiego o ukaranie
    grzywną