  • 1. Data: 2006-09-24 08:52:35
    Temat: wykup mieszk. komunalnego - jak przenieść własność?
    Od: a...@t...pl

    Witam
    Mieszkanie komunalne, głównym najemcą jest moja babcia. Ja jestem
    tam
    zameldowana od 6 lat. W imieniu babci złożyłam wniosek o wykup
    mieszkania od
    gminy na preferencyjnych warunkach (3%). Wszelkie koszty pokrywam
    oczywiście
    ja. W najbliższym czasie babcia "wpłaci" kaskę i podpisze papiery.

    Pytanie 1:

    Czy można za jednym zamachem (najlepiej ten sam dzien, ten sam
    notariusz,
    który załatwia kwestię wykupu) przenieść właśność z babci na
    mnie?

    Pytanie 2:
    Jaka jest najlepsza forma przekazania mi mieszkania (darowizna,
    testament itp.)?

  • 2. Data: 2006-09-24 12:14:11
    Od: "Anna S." <a...@W...gazeta.pl>

    a...@t...pl napisał(a):

> [...]
    > gminy na preferencyjnych warunkach (3%). Wszelkie koszty pokrywam
    > oczywi=B6cie
    > ja. W najbli=BFszym czasie babcia "wp=B3aci" kask=EA i podpisze papiery.
    >
    > Pytanie 1:
    >
    > Czy mo=BFna za jednym zamachem (najlepiej ten sam dzien, ten sam
    > notariusz,
    > kt=F3ry za=B3atwia kwesti=EA wykupu) przenie=B6=E6 w=B3a=B6no=B6=E6 z babci=
    > na
    > mnie?
    >
    > Pytanie 2:
    > Jaka jest najlepsza forma przekazania mi mieszkania (darowizna,

    Bezpieczniejsza dla Ciebie byłaby darowizna.. testament nie przenosi
    własności!! Tylko nie każdy notariusz zrobi umowę darowizny zaraz po
    podpisaniu umowy sprzedaży do gminy... czasami każą czekać na założenie księgi
    wieczystej i dopiero wtedy... (chyba że KW już jest dla lokalu) musiałabyś się
    spytać jak to jest u Was z rejentem. A testament babcia może zrobić w każdej
    chwili... nawet teraz własną ręką w domu, tylko beż żadnych świadków! Albo tez
    do notariusza. Jak sobie życzycie:)
    pozdrawiam
    Andzia

  • 3. Data: 2006-09-24 13:52:03
    Od: a...@t...pl

    Anna S. napisał(a):
> [...]

    > chwili... nawet teraz własną ręką w domu, tylko beż żadnych świadków! Albo tez

    Na dzień dzisiejszy lokal na pewno nie ma księgi wieczystej. Jak
    rozumiem, muszę odczekać aż takowa zostanie wyrobiona?

    Wyjaśnij proszę kwestię testamentu, bo niebardzo rozumiem "w domu,
    na własną rękę, bez świadków" ??? Dotychczas myslałam, że do
    testamentu najlepiej mieć swiadkówi spisać w obecności notariusza...

  • 4. Data: 2006-09-24 15:15:04
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Anna S. napisał(a):
> [...]

    na własną rękę, bez świadków" ??? Dotychczas myslałam, że do
    testamentu najlepiej mieć swiadkówi spisać w obecności notariusza...

    Można napisać testament w domu ale WŁASNORĘCZNIE, poczytaj tu
    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?id=2071
    Co do darowizny nie ma sprawy,ale przygotuj 100% -3%=97% zniżki którą
    musisz od razu zapłacić, zwykle jest tak,ze mieszkania nie można
    sprzedać(darować) wcześniej niż po 5 latach, inaczej płaci się całość

    TMK
    ::: http://tworzenie-stron.ovh.org :::

  • 5. Data: 2006-09-24 15:19:37
    Od: "Zbig.T" <t...@g...pl>

    Zorientuj się, czy wobec faktu iż mieszkanie będzie wykupione z dużym
    rabatem nie będzie w umowie klauzuli zakazującej zbycia tego lokalu
    przez pewien okres czasu (np. 5 lat) pod rygorem koieczności zwrotu
    owego rabatu. O ile się orientuję w takim przypadku mieszanie można
    sprzedać lub darować bez utraty rabatu jedynie osobie najbliższej lub
    kiedy pieniadze ze sprzedaży zostaną wykorzystane na inne cele
    mieszkaniowe. Pzdr.

  • 6. Data: 2006-09-24 17:19:43
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zbig.T" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rabatu. O ile się orientuję w takim przypadku mieszanie można sprzedać lub
    > darować bez utraty rabatu jedynie osobie najbliższej

    To może być prawdą, ale niekoniecznie. Trzeba sprawdzic.

    lub
    > kiedy pieniadze ze sprzedaży zostaną wykorzystane na inne cele
    > mieszkaniowe. Pzdr.

    A to jest na pewno nieprawdą. To nie jest sprawa z urzędem skarbowym tylko z
    gminą. Często jest wpisywana hipoteka na zabezpieczenie bonifikaty.

  • 7. Data: 2006-09-26 17:00:53
    Od: a...@t...pl

    Boombastic napisał(a):
    > Użytkownik "Zbig.T" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    >O ile się orientuję w takim przypadku mieszanie można sprzedać lub

    Czy w takim razie jako wnuczka - w myśl prawa - jestem osobą
    najbliższą dla babci?

  • 8. Data: 2006-09-26 21:40:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, a...@t...pl wrote:

    > Czy w takim razie jako wnuczka - w myśl prawa - jestem osobą
    > najbliższą dla babci?

    Z braku "ogólnokrajowych" zasad w tym względzie obowiązują zapisy
    konkretnej umowy/regulaminu/uchwały/jak_tam_to_się_nazywa :)
    W tych które widziałem tak było.

    pzdr, Gotfryd