  • 1. Data: 2005-12-16 18:22:56
    Temat: Praca w nadgodzinach ????????
    Od: " krzysztof" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy pracodawca może zmusic mnie jak i calą załoge do pracy w nadgodzinach?
    Konkretnie praca ma wynosić po 12 godzin i beda to 2 zmiany. Ma wynosic na
    okraglo teraz przez caly tydzien wlasciwie do konca roku. Jedynie niedziela
    będzie wolna. Zwlaszcza ze ida Swieta a i w planach w Wigilie ma isc jedna
    zmiana. Tlumaczenie ze ma to wyprowadzic zaklad z dolka sa smiechu warte gdyz
    absolutnie nie jet to mozliwe zwlaszcza ze firma jest juz w agonii.
    Niewiadomo nawet jak te nadgodziny beda rozliczane gdyz w obietnice iz beda
    one zaplacone nikt juz nie wierzy. Niejednokrotnie pracowalo sie za dni
    wolne ktore z wielkimi klopotami sie bralo /lub nie/

    Czy pracodawca moze cos mi zrobic jezeli odmowie pracy w nadgodzinach?
    Poprostu po 8 godzinach pracy zabiore sie i pojde. Dniowka przeciez musi byc
    zaliczona, pensja jest stala zasadnicza, a przeciez dyscyplinarki to za takie
    cos nie moze chyba dac. W sobote to przeciez tez nie musze się zgodzic aby
    przyjsc do pracy. Co wiec moze mi zrobic? Jakiego typu wypowiedzenie umowy o
    prace moze mi dać?

    Dziekuje za wszelkie wyjasnienia
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-12-16 18:37:44
    Od: " krzysztof" <b...@N...gazeta.pl>

    Zapomnialem sie jeszcze spytac, czy o tych nadgodzinach przypadkiem nie musi
    pracodawca poinformowac 2 tygodnie przed, a nie tak na ostatnia chwile?

  • 3. Data: 2005-12-17 01:37:50
    Temat: Re: Praca w nadgodzinach ????????
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnv0m0$ft0$1@inews.gazeta.pl krzysztof
    <b...@N...gazeta.pl> pisze:

    Na dzień dobry sugeruję żądać wydania w tej sprawie polecenia służbowiego na
    piśmie.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-12-17 06:56:31
    Od: " krzysztof" <b...@g...pl>

    > Na dzień dobry sugeruję żądać wydania w tej sprawie polecenia służbowiego na
    > piśmie.

    Dzieki za dobry pomysl i odzew na tej grupie.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2005-12-17 15:01:36
    Od: j...@b...pl

    > Zapomnialem sie jeszcze spytac, czy o tych nadgodzinach przypadkiem nie musi
    > pracodawca poinformowac 2 tygodnie przed, a nie tak na ostatnia chwile?
    >
    > --

    Może w ostatniej chwili. Może Cię zwolnić za odmowę pracy w nadgodzinach i nici
    z odprawy. Wynagrodzenie dostaniesz. Jeśli rzeczywiście firma pada, to szuka
    sposobu na zmniejszenie kosztów upadku. Ma jeszcze parę sztuczek w zanadrzu
    więc uważaj.

    pozdrawiam
    Jagoda