  • 1. Data: 2005-12-16 16:52:07
    Temat: czas gwarancji a wstąpienie do UE
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem z telefonem komórkowym - kupiłem go w jednej z sieci 13.09.2004r.,
    na karcie gwarancyjncej czas gwarancji wynosi 12 m-cy. 17.02.2005r. reklamowałem
    telefon, bo zaczął sypać się soft - telefon się zacinał, przerywał połączenia
    itp. Naprawiono mi go poprzez ponowne wgranie oprogramowania. Wszystko zaczęło
    działać poprawnie. Teraz znowu mam problemy z telefone, są one identyczne jak
    przy poprzedniej reklamacji. Byłem w salonie operatora, lecz tam powiedziano mi,
    że gwarancja skończyła mi się we wrześniu i mogę sobie telefon naprawić, ale nie
    w ramach reklamacji.
    I teraz:
    1. Telefon był kupiony po naszym wejściu do UE - czy nie powinien on mieć tym
    samym gwarancji 2-letniej?
    2. Jeżeli na powyższe pytanie odpowiedź brzmi "nie" to czy okres gwarancji nie
    powinien biec od nowa konkretnie na tą rzecz, która była wadliwa i naprawiana
    poprzednio?

    pozdr
    nod

  • 2. Data: 2005-12-16 17:09:02
    Temat: Re: czas gwarancji a wstąpienie do UE
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    nod napisał(a):
    > 1. Telefon był kupiony po naszym wejściu do UE - czy nie powinien on mieć tym
    > samym gwarancji 2-letniej?

    Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem się gwaranta i to on określa
    jej termin. Natomiast jeśli jesteś konsumentem, to 2 letnia jest
    odpowiedzialność _sprzedawcy_ za niezgodność towaru z umową. Poczytaj na
    www.federacja-konsumentow.org.pl

    > 2. Jeżeli na powyższe pytanie odpowiedź brzmi "nie" to czy okres gwarancji nie
    > powinien biec od nowa konkretnie na tą rzecz, która była wadliwa i naprawiana
    > poprzednio?

    Jeśli jesteś konsumentem - zależy to od warunków gwarancji.
    Jeśli nie - tak, jeśli dokonano istotnych napraw (art.581§1 kodeksu
    cywilnego)

    KG

  • 3. Data: 2005-12-17 20:45:18
    Od: Kudłaciątko <c...@j...hosta.pisze.pl>

    kam napisał(a):
> [...]

    a kto ci powiedział że ma być 2 lata gwarancji...?