  • 1. Data: 2009-02-07 20:04:44
    Temat: Pożyczka
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    Witam,
    dałem znajomemu 2000 zł, oddał mi po miesiącu 2000 zł. Czyli bez odsetek,
    taka pożyczka między kolegami. Jak to wygląda wg, urzędu skarbowego, winny
    jestem podatek?

    wekon

  • 2. Data: 2009-02-07 20:12:59
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    Gdybys sie nazywal Kaczynski i pieniazki trzymal
    u mamusi na koncie, to sprawy by nie bylo. Bo rozumiem,
    ze pijesz do poprzedniego swojego postu.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2009-02-07 21:13:39
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    "rezist.com" <r...@s...us> wrote in message
    > Gdybys sie nazywal Kaczynski i pieniazki trzymal
    > u mamusi na koncie, to sprawy by nie bylo. Bo rozumiem,
    > ze pijesz do poprzedniego swojego postu.

> [...]

    To nie forum polityczne, bo równie dobrze mógłym się nazywać donaldu.No i
    wciąż bez sensownej odpowiedzi.

    wodzo

  • 4. Data: 2009-02-07 22:04:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wekon pisze:
    > Witam,
    > dałem znajomemu 2000 zł, oddał mi po miesiącu 2000 zł. Czyli bez
    > odsetek, taka pożyczka między kolegami. Jak to wygląda wg, urzędu
    > skarbowego, winny jestem podatek?

    Nie martw się z dwóch powodów:

    - podatek od czynności cywilno-prawnej płaci pożyczkobiorca
    - nie płaci się podatku od pożyczki nieprzekraczającej 5000zł.
    - nie było odsetek, to i dochodu nie trzeba opodatkowywać.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-02-07 22:04:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wekon pisze:
    > Witam,
    > dałem znajomemu 2000 zł, oddał mi po miesiącu 2000 zł. Czyli bez
    > odsetek, taka pożyczka między kolegami. Jak to wygląda wg, urzędu
    > skarbowego, winny jestem podatek?

    Nie martw się z trzech powodów:

  • 6. Data: 2009-02-07 22:12:39
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > dałem znajomemu 2000 zł, oddał mi po miesiącu 2000 zł. Czyli bez odsetek,
    > taka pożyczka między kolegami. Jak to wygląda wg, urzędu skarbowego, winny
    > jestem podatek?

    Droga Genowefo z Zycina. Prawo jest - jak powszechnie wiadomo - zeby
    sluzyc czlowiekowi. Pamietaj, ze Twoje klopoty wprost proporcjonalne
    do czestosci kontaktow z urzedami panstwowymi, a kazdy kontakt z urzedem
    skarbowym gwarantuje naprawde wielkie klopoty.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 7. Data: 2009-02-08 00:46:43
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    "pluton" <z...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > do czestosci kontaktow z urzedami panstwowymi, a kazdy kontakt z urzedem
    > skarbowym gwarantuje naprawde wielkie klopoty.

    Też bym chciał żeby sprawa była tak oczywista, nawet bym dupy nie zawracał.
    Nie płacisz vat, dochodowego, masz bajzel w papierach, ok - maja się czego
    czepić. Ale jak kumpel zwraca mi na konto 50 zł za flaszeczki które
    obaliliśmy i wmawia mi się, że cytat: "sprzedał pan coś bez
    ewidencjonowania" to się zaczynam zastanawiać w jakim kraju żyję. Jakim
    prawem i na jakiej podstawie? Pozostaje mi chyba tylko założyc drugie konto
    na "zwrot za flaszeczki" itp. i ukrywać te "procedery".Tak państwo zmusza
    cię do kombionowania.

    wekon

  • 8. Data: 2009-02-08 00:46:43
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

  • 9. Data: 2009-02-08 00:57:37
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > - nie płaci się podatku od pożyczki nieprzekraczającej 5000zł.
    > - nie było odsetek, to i dochodu nie trzeba opodatkowywać.

    Dzieki, pozostaje poszukać jeszcze podstawy prawnej. To po co mi facet mówi,
    że podatek mam do zapłaty dochodowy 2% ? Liczy, że głupi jestem i nie będę
    pytał, czy sam jest tak głupi, że nie wie o czym mówi?

    wekon

  • 10. Data: 2009-02-08 07:06:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wekon pisze:

> [...]
    > mówi, że podatek mam do zapłaty dochodowy 2% ? Liczy, że głupi jestem i
    > nie będę pytał, czy sam jest tak głupi, że nie wie o czym mówi?

    Dochodowy 2%? Coś mu się pomieszało. 2% to jest stawka podatku od
    czynności cywilno-prawnych, i jak wspomniałem - dotyczy pożyczkobiorcy,
    i nie obowiązuje przy pożyczkach do wysokości 5000zł (od jednej osoby, w
    sumie w ciągu 3 lat).

    --
    Liwiusz