  • 1. Data: 2002-04-05 10:00:30
    Temat: prawa do pomysłu
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Mam pomysł na trwały wyrób spożywczy chroniący zdrowie, który mógłby być
    sprzedawany w sieciach hiprmarketów na całym świecie.
    Jak to zgłosić, żeby zabezpieczyć swoje prawa.

    Pozdrawiam
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-04-05 10:27:49
    Temat: Re: prawa do pomysłu
    Od: s...@p...fm (sente)

    musisz zrobić dokładny opis swojego pomysłu / wyrobu (czy ajk to nazwać) i
    zgłosic do urzędu patentowego - pamiętaj przed przyznaniem ci certyfikatu
    nie możesz nikomu ujawniac szczegółów twojego pomysłu - bo nici z twojego
    pomysłu)

    pozwodzenia

    Wygraj nowa plyte Golec uOrkiestra! >>> http://link.interia.pl/f1592

  • 3. Data: 2002-04-05 10:30:11
    Od: s...@p...fm (sente)

    a najlepiej to zajrzyj na http://www.uprp.pl/ - strony Urzędu Patentowego -
    tam na pewno udzielą Tobie fachowej rady!

> [...]
    > a...@p...onet.pl
    >

    > --

    > Cala reszta to pikus. Reality show bez cenzury. W Internecie.

    Nowa plyta Golec uOrkiestra. Do wygrania tylko u nas!
    >>> http://link.interia.pl/f1593

  • 4. Data: 2002-04-05 11:24:54
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > a najlepiej to zajrzyj na http://www.uprp.pl/ - strony Urzędu Patentowego -
    > tam na pewno udzielą Tobie fachowej rady!

    Dziąkuję, ale boję się, że mnie nie stać na ochronę.
    Chyba potrzebuję sponsora, ale boję się, że wtenczas nic z tego nie będę miał.

  • 5. Data: 2002-04-05 12:02:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    Patentowego -

    > Dziąkuję, ale boję się, że mnie nie stać na ochronę.
    > Chyba potrzebuję sponsora, ale boję się, że wtenczas nic z tego nie będę
    miał.

    jesli pomysl jest dobry, to stac...

    trzeba zrobic opis i w tym opisie jest zdanie ktore ma fraze
    "znamienne tym ze " po tej frazie pisze Pan to, co stanowi istote wynalazku.
    czyli to, co rozni panski produkt ISTOTNIE od innych.

    najlepiej pare opisow poczytac, to sie pan zorientuje.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-04-05 13:47:32
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 5 Apr 2002 a...@p...onet.pl wrote:

    > Mam pomysł na trwały wyrób spożywczy chroniący zdrowie, który mógłby być
    > sprzedawany w sieciach hiprmarketów na całym świecie.
    > Jak to zgłosić, żeby zabezpieczyć swoje prawa.

    Sam pomysł nie podlega ochronie. Można ci jedynie udzielić patentu na
    wynalazek. Wynalazek musi spełniać trzy warunki (art. 24 PrPrzem):

    1) być nowy, tzn. nie mieć pokrycia w dotychczasowym stanie techniki
    (znanym publicznie),
    2) posiadać odpowiedni poziom wynalazczy, tzn. nie wynikać w sposób
    oczywisty ze stanu techniki,
    3) nadawać się do stosowania przemysłowego w sensie uzyskania za jego
    pomocą wytworu lub wykorzystania sposobu działania.

    Ponadto patrz art. 28 co do odkryć i pomysłów które za wynalazki się
    nie uważa.

    W przeciwieństwie do starej ustawy, wynalazek nie musi być ucieleśniony w
    przedmiocie materialnym, może to być np. nowa technologia produkcji z
    zastosowaniem choćby już istniejących urządzeń.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-05 13:53:42
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 5 Apr 2002 a...@p...onet.pl wrote:

    > Dziąkuję, ale boję się, że mnie nie stać na ochronę.

    Przecież można złożyć wniosek o zwolnienie od kosztów patentowych (450 zł
    + 25 zł za każdą stronę dokumentacji wynalazku powyżej 20).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)