  • 11. Data: 2003-04-16 13:35:03
    Temat: Re: Poziom alkocholu...
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "thc_dRinker" <wojtek_k[no_spam]@op.pl> wrote in message
    news:b7ji2v$ldf$1@news.onet.pl...
    > tak wogule to systuacjia byla tak, ze mojego kumpla zatrzymali jak jechal
    na
    > rowerze i alkomat wykazal 0,22 promila i dali mu wezwanie na dzien
    nastepny
    > zeby na komende, a teraz zastanawia sie co mu moze grozic, czy zabiora mu
    > prawko...

    Według przepisów rower od samochodu niczym się nie różni.
    Zdaje się, że dopiero od 0.5 za jazdę można dostać 2 lata. (i to jeszcze na
    rowerze). Będzie co wspominać i dzieciom opowiadać, jak to tatuś... ech,
    szkoda gadać

  • 12. Data: 2003-04-16 13:35:40
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > sorki za blad, ale zawsze mialem problemy z ortografia
    > a tak BTW wpisz sobie w googlach "alkochol" zobaczysz ze nie jestem sam
    ;-)

    A co jest poprawne?
    a) huj
    b) chuj

  • 13. Data: 2003-04-16 14:34:48
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > rowerze). Będzie co wspominać i dzieciom opowiadać, jak to tatuś... ech,
    mi się wydawało że olewali taiego delikwenta tylko powietrze z kół kazali
    spuszczać żeby napewno nie jechał tylko prowadził.

    Dziwne w całej sprawie jest to, że w Polsce jest obowiązek zabrania prawa
    jazdy jeżeli policja napotka na kierowcę pod wpływem alkoholu (pow 0,2
    promila). Problem w tym, że zatrzymywanych pijanych jest 2x więcej niż
    zabieranych praw jazdy. Czemu? Bo jak nie okażesz to nie mogą CI zabrać

    Pozdr

    MI

  • 14. Data: 2003-04-16 16:15:29
    Od: "thc_dRinker" <wojtek_k[no_spam]@op.pl>

    > A co jest poprawne?
    > a) huj
    > b) chuj

    Tu obie formy sa dopusczalne. Jedna, nie pamietam ktora, pochodzi z jezyka
    germanskiego a druga rosyjskiego(chyba), a ze nasz kraj lezy tu gdzie lezy i
    ma taka historie jaka ma, na czesci obszarow przyjela sie jedna a na drugiej
    czesci druga. Nawet Miodek kiedys o tym mowil...

  • 15. Data: 2003-04-16 16:17:21
    Od: "thc_dRinker" <wojtek_k[no_spam]@op.pl>

> [...]
    > promila). Problem w tym, że zatrzymywanych pijanych jest 2x więcej niż
    > zabieranych praw jazdy. Czemu? Bo jak nie okażesz to nie mogą CI zabrać

    Tak, pare razy mi sie zdazylo byc zatrzymanym i konczylo sie co najwyzej na
    spisaniu i spuszczeniu powietrza - nigdy nawet nie musialem dmuchac, a
    napewno kilka razy przekroczylem wszystkie normy ;-)
    --
    pzdrv
    thc_dRinker

  • 16. Data: 2003-04-16 17:09:32
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > spisaniu i spuszczeniu powietrza - nigdy nawet nie musialem dmuchac, a
    > napewno kilka razy przekroczylem wszystkie normy ;-)

    przed 'reformą' , czy po reformie.
    Mam na myśli sądy grockie.
    Gdyby policjant chciał być slużbistą i złapał cię na rowerze z promilami,
    grozi ci sprawa w sądzie grockim i karą pozbawienia wolności włącznie.
    Zwykle orzekana w zawieszeniu, ale z papierów nie wymażesz.

  • 17. Data: 2003-04-16 18:07:24
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Według przepisów rower od samochodu niczym się nie różni.

    Poważnie?? ;))
    Do prowadzenia samochodu potrzebne jest prawko określonej kategorii
    (konieczne m.in. badania lekarskie), a na rower (dla pełnoletnich) - nie.
    Nie bada się też rowerzyście stanu zdrowia pod kątem możliwości prowadzenia
    welocypedu. Nie musi mieć OC. Prowadząc samochód trzeba mieć przy sobie
    dowód rejestracyjny (zawierający też informację o właścicielu) z ważnym
    terminem badania technicznego, a na rower?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 18. Data: 2003-04-17 11:40:15
    Od: "thc_dRinker" <wojtek_k[no_spam]@op.pl>

> [...]
    > grozi ci sprawa w sądzie grockim i karą pozbawienia wolności włącznie.
    > Zwykle orzekana w zawieszeniu, ale z papierów nie wymażesz.

    bylo to juz po reformie no i nie spotkalem sluzbistow. Mysle ze puszczali
    mnie dlatego, iz zawsze zatrzymywali mnie w pozna noca i raczej na bocznych
    ulicach....

    --
    pzdrv
    thc_dRinker

    P.s. Aby odpisac na priv, usun z adresu [no_spam]

  • 19. Data: 2003-04-18 10:40:10
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Pomylile się :

    Kodeks karny mówi:

    par. 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu (kk) zachodzi, gdy:

    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub

    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg albo
    prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

    Co do roweru, przeczytajcie sobie art 178

    Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny
    pojazd niż określony w § 1,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do roku.

    o rowerze mówi par. 2
    Jaieś komentarze....
    Nie się cieszą Ci co nie stracili uprawnień do kierowania pojazdem bedac po
    kielichu i jadac rowerem...