    From: "Marcin" <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew - prosze o pomoc
    Date: Tue, 16 Apr 2002 00:03:16 +0200

    Pozdrawiam.
    Marcin Will
    Niewiem do jakiego sadu nadaje sie sprawa tzn gdzie mam zlozyc ten pozew.
    Myslalem ze wlasciwy

    > Według miejsca zamieszkania pozwanego, chyba że co innego wynikało z
    > umowy.

    platnosci za usluge (zobacz art. 34, 488 KPC). jezeli pozwany mieszka w
    okregu innego sadu duzo korzystniejsze jest dla powoda, gdy pozew zostanie
    wniesiony przed sad, ktory znajduje sie blizej znajdowania sie siedziby
    spolki.

    > Postępowanie gospodarcze jest właściwe tylko jeśli obie strony są
    > przedsiębiorcami (więc odpada, chyba żeby ta osoba fizyczna prowadziła DG
    > i roszczenie powstało w związku z nią). Jest to tryb cechujący się dużym
    > rygoryzmem (celem przyspieszenia postępowania) i ktoś niewprawny może się
    > łatwo potknąć.

    sadu? yak przynajmniej mozna rozumiec ta wypowiedz. jezeli pozwany jest
    przedsiebiorca, nie ma innej mozliwosci - musi to byc sad gospodarczy.

    > Oczywiście że jako spółka.

    (zarzad)
    przypominam o formularzach jezeli jest to kwota do 5000 zl

    Pozdrawiam.
    Marcin Will