  • 11. Data: 2018-08-12 21:51:42
    Temat: Re: Pożar radiowozu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Aug 2018 18:35:05 +0200, Shrek napisał(a):

    > A to już zalezy od interpretacji. Byli tacy, co twierdzili że
    > defibrylator jest po to, żeby był na stanie u ratownika. Więc gaśnica
    > jest od tego, zgodnie z przepisami była:P

    I dlatego pisalem o autobusie.
    Swoja prywatna gasnice mozesz sobie uzywac jak chcesz, ale ratownik
    jest od pilnowania ludzi na basenie.

    Nie wiem, czy ma obowiazek posiadania defibrylatora, ale zdaje sie
    skupilismy sie na pieniadzach - zniknie defibrylator i kto ma za to
    zaplacic ?

    Wniesc chorego do sekretariatu i dalej niech sie dyrektor martwi :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-08-12 21:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Dobra - że ty będziesz anty to wiedziałem;) Czekam na zdanie służbisty
    > policjanta - czy z obowiązku posiadania sprawnej gaśnicy wynika zakaz
    > używania gaśnicy? ;)

    tez uwazasz, ze JF wymyslanie problemów rozwinał do rangi sztuki? :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 13. Data: 2018-08-12 22:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2018 o 21:59, Budzik pisze:

    > tez uwazasz, ze JF wymyslanie problemów rozwinał do rangi sztuki? :)))

    Tak. I za to go lubię. Tylko jak mu się zdarzy napisać coś na serio, to
    nikt nie zauważy;)

    Shrek

  • 14. Data: 2018-08-12 23:19:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-12 o 21:48, Shrek pisze:

    > Pewny jesteś? Bo ja jestem prawie pewny, że czytając któreś z
    > rozporządzeń widziałem, ze w razie pożaru należy podjąć pewne kroki - i
    > między innymi było tam o użyciu podręcznych środków gaśniczych.

    Pewności nie mam, mogli prawo ulepszyć.
    Ale wtedy powinienem trafić na taka informację.
    Jest obowiązek ratowaniu ludzkiego życia i zdrowia,
    ratowania cudzego mienia nie ma.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-08-13 01:33:59
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 13:31, Shrek pisze:
    > czy z obowiązku posiadania sprawnej gaśnicy wynika zakaz
    > używania gaśnicy? ;)
    A z czego taki obowiązek wynika?

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20030320262

    Chyba to akt obowiązujący?

    Tam (§ 11 pkt 1 ppkt 14) jest mowa o gaśnicy a nie o *sprawnej* gaśnicy.

    --

    P.

  • 16. Data: 2018-08-13 03:24:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-12, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Stoi sobie samochód w miejscu niedozwolonym, trochę się dymi, kulsony
    > chodzą dookoła ale bez paniki.
    [..]
    > https://www.youtube.com/watch?v=QT_XK3XL9lw
    >
    > Ja bym pewnie pojechał dalej, bo bardziej to wygląda na zagotowany płyn
    > lub coś w tym stylu, skoro funkcjonariusze są na miejscu i ruszają się
    > raczej leniwie i pewnie w tym tkwi sekret czemu się prawie nikt nie
    > zatrzymał. Bo jednak gaśnica się należy jak psu buda.

    Mnie to najbardziej uderzyło, że dymi się momentami tak, że całkowicie
    zasłania jeden pas a ci łażą jak jakieś ostatnie łajzy w tym właśnie po
    tym zadymionym pasie.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-08-13 03:37:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie, po to ta gasnica jest.
    > Ale potem ... jednak trzeba miec te gasnice, wiec co powinien zrobic
    > praworzadny patrol ? :-)

    A jak to było z przepaloną żarówką, którą wałkowalismy jakiś czas temu?
    Skoro tam jest obowiązek jazdy ze sprawnymi światłami, gdy można nawet
    nie wiedzieć, że jest niesprawne, to tym bardziej tu nie można się
    pewnie ruszyć bez gaśnicy, czy się wypsikało czy nie.

    A też, jakbyś zatrzymał się do wypadku i musiał uzyc np. kierownicy aby
    kogoś ratowac, to od razu pojawi się pytanie, czy możesz dalej jechać
    bez kierownicy i co powinien zrobić praworządny patrol.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-08-13 14:16:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 21:12, RadoslawF pisze:

    > Kolejny problem to wiara w skuteczność gównianej samochodowej gaśnicy.
    > Ona jest na sztukę do "mania w czasie kontroli" a nie do skutecznego
    > gaszenia ognia.

    Dokładnie. Każdy strażak powie że takie kilo sobie można wsadzić

    Taki przepis w stylu unijnych ;-)

  • 19. Data: 2018-08-14 10:59:42
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-13 o 01:33, PiotRek pisze:
> [...]
    WDU20030320262

    > Chyba to akt obowiązujący?
    >
    > Tam (§ 11 pkt 1 ppkt 14) jest mowa o gaśnicy a nie o *sprawnej* gaśnicy.

    Może niesprawna gaśnica przestaje być z definicji gaśnicą?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-08-16 08:52:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.08.2018 o 10:59, Miroo pisze:
    > Może niesprawna gaśnica przestaje być z definicji gaśnicą?
    A dlaczego? Po napełnieniu nadal będzie gaśnicą, a nie wazonem na kwiaty.
    Poza tym, czy policjant ma prawo sprawdzać sprawność gaśnicy? Jak?
    Jacek