  • 1. Data: 2018-08-09 18:11:27
    Temat: Zwrot pieniedzy za przelew
    Od: mara <d...@g...com>

    witam
    osoba ode mnie kupiła pewna rzecz, ale zapłaciła tylko 20% tej kwoty(tj
    40 zł) bo napisała że się pomyliła i myślała ze tyle to kosztuje. teraz
    żąda zwrotu całosci tej kwoty.
    Czy musze jej oddać całość ? czy mogę odjąc kwote za przelew, za dojazd
    do banku i za moj stracony czas ?

  • 2. Data: 2018-08-09 18:49:27
    Temat: Re: Zwrot pieniedzy za przelew
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mara" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Czy musze jej oddać całość ? czy mogę odjąc kwote za przelew, za
    >dojazd do banku i za moj stracony czas ?

    Wysylkowo i w ramach dzialalnosci ?
    To ma prawo zwrotu towaru.

    Nie masz jeszcze konta internetowego z darmowymi przelewami ?

    J.

  • 3. Data: 2018-08-09 20:47:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 18:11, mara pisze:
> [...]
    > żąda zwrotu całosci tej kwoty.
    > Czy musze jej oddać całość ? czy mogę odjąc kwote za przelew, za dojazd

    W dzisiejszych czasach powiedziałbym, że nie możesz żądać - bo "dojazd
    do banku"to czynność zupełnie niepotrzebna do wykonania przelewu.
    Oczywiście możesz wynająć złotego Rolls Royce'a i pojechać do banku -
    ale nie oczekuj, że ktoś ci za to zapłaci.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-08-09 20:52:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 18:11, mara pisze:
> [...]
    > żąda zwrotu całosci tej kwoty.
    > Czy musze jej oddać całość ? czy mogę odjąc kwote za przelew, za dojazd

    A kto spowodował błąd? Umowa w ramach działalności, czy między firmami,
    albo miedzy osobami fizycznymi?

  • 5. Data: 2018-08-10 05:57:51
    Od: mara <m...@f...pl>

    Błąd spowodowała osoba która wpłaciła pieniądze
    Ja prowadze działanosc, osoba nie
    Dlaczego Ja mam ponosić koszty za to że ktoś sie pomylił, napisałem zeby
    zadzwonił do banku ewentualnie przyjechał do firmy to mu oddam
    pieniadze, ale nie chce o tym słyszec.

  • 6. Data: 2018-08-10 07:03:07
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ponieważ konsument ma ustawowe prawo odstapić od umowy zawartej na odległość, nawet
    gdy się pomyli, a Ty masz związany z tą ustawą psi obowiązek zwrócić jako
    przedsiębiorca pieniądze bez potrącania Twoich kosztów.
    I ciesz się, że nie poniosłeś kosztów wysyłki.

    -----

  • 7. Data: 2018-08-10 07:05:29
    Od: mara <d...@g...com>

    tak, to ktoś spejalnie będzie robił przelewy "pomyłkowe" na moje konto,
    a ja będe musiał im zwracać 100% tak? mimo że poniose koszty za zwrot
    przelewu ?

  • 8. Data: 2018-08-10 10:11:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-18 o 05:57, mara pisze:
> [...]
    > Dlaczego Ja mam ponosić koszty za to że ktoś sie pomylił, napisałem zeby
    > zadzwonił do banku ewentualnie przyjechał do firmy to mu oddam

    Głupi pomysł. Kwota nie jest wielka, za to problemów możesz sobie
    narobić swoim uporem masę.

  • 9. Data: 2018-08-10 10:16:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-10 o 07:05, mara pisze:
    > tak, to ktoś spejalnie będzie robił przelewy "pomyłkowe" na moje konto,
    > a ja będe musiał im zwracać 100% tak? mimo że poniose koszty za zwrot
    > przelewu ?

    Jak będziesz miał dowody, że robi to specjalnie, to wówczas możesz się w
    sądzie bronić art. 5 kc. Do tego czasu nie rób wiochy, że jesteś wielkim
    przedsiębiorcą, a na przelew cię nie stać.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-08-10 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mara d...@g...com ...

> [...]
    > Czy musze jej oddać całość ? czy mogę odjąc kwote za przelew, za
    > dojazd do banku i za moj stracony czas ?

    Z takim podejsciem powodzenia w prowadzeniu biznesu.
    Chcesz komus potracic za to ze musisz przelew zwrotny wykonac? OMG...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.