  • 1. Data: 2011-03-24 07:07:48
    Temat: Powszechny spis a grzywna
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Niby jest w ustawie, że kto nie przekaże danych statystycznych podczas
    spisu podlega karze grzywny.
    Instytucje państwowe przekazują do GUS wszystkie dane m.in.

    o osobach fizycznych prowadzących samodzielnie
    działalność gospodarczą i nieprowadzących
    jej:
    a) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podatnika,
    b) numer PESEL,
    c) imię i nazwisko,
    d) data urodzenia,
    e) miejsce urodzenia,
    f) płeć,
    i wiele wiele wiele innych wg posiadanych baz danych i kompetencji z MSWiA,
    ZUS, US, KRUS

    czyli przez 2 lata GUS będzie miał całkowite dane o każdym obywatelu:

    6. Zgromadzone w spisie dane dotyczące imienia
    i nazwiska, numeru PESEL, numeru identyfikacji podatkowej
    (NIP) i numeru telefonu oraz adresu zostaną
    w sposób trwały usunięte z Bazy Danych NSP 2011,
    nie później niż po upływie 2 lat od dnia zakończenia
    spisu.

    i łatwo będzie można w GUS stwierdzić, kto się nie spisał.

    Kilka ciekawych moim zdaniem przekopiowuję z ustawy:
    o osobach poszukujących pracy:
    -- nazwisko i imię,
    -- numer PESEL,
    -- numer identyfikacji podatkowej (NIP),
    -- numer ewidencyjny w rejestrze,
    -- data ostatniej rejestracji,
    -- data urodzenia,
    -- miejsce urodzenia,
    -- adresy: zameldowania na pobyt stały, do
    korespondencji

    USTAWA
    z dnia 4 marca 2010 r.
    o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r.
    Dziennik Ustaw Nr 47 Poz. 277

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index14.php

  • 2. Data: 2011-03-24 08:33:17
    Temat: Re: Powszechny spis a grzywna
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 08:07, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > ZUS, US, KRUS
    >
    > czyli przez 2 lata GUS będzie miał całkowite dane o każdym obywatelu:

    Prawda jest taka, że GUS masowo handluje tymi danymi. Moja znajoma 2 dni
    po zgłoszeniu DG do GUS dostała jednego dnia ponad 10 przesyłek z
    ofertami księgowości, konta w banku dla prowadzących DG, ofert
    abonamentów GSM "dla firm" itd. Pewnie sam bym się o tym przekonał, ale
    z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością nie będzie mnie w tym dniu
    w domu, taka praca...:).

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-03-24 08:41:39
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po zgłoszeniu DG do GUS dostała jednego dnia ponad 10 przesyłek z
    > ofertami księgowości, konta w banku dla prowadzących DG, ofert
    (...)

    Ja założyłam DG w styczniu tego roku i też miałam skrzynkę zapchaną tego
    typu ofertami. Tylko, że to chyba raczej nie GUS, a oficjalny rejestr
    założonych DG. W Gdańsku na stronie UM jest oficjalny wykaz założonych firm.
    Sprawdzałam, znalazłam i siebie i moje koleżanki, które też założyły firmy.
    Obrotny pracownik banku czy doradca podatkowy tez może szukać tu klientów,
    bierze dane i wysyła ofertę. W samym druku EDG-1 jest wyraźnie zaznaczone,
    które pola będą upubliczniane.

    marzatela
    --------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 4. Data: 2011-03-24 08:53:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 09:41:39 +0100, Marzena napisał(a):

    > Ja założyłam DG w styczniu tego roku i też miałam skrzynkę zapchaną tego
    > typu ofertami. Tylko, że to chyba raczej nie GUS, a oficjalny rejestr
    > założonych DG.

    Nic nie trzeba kupować czy sprzedawać (a rejestru jeszcze nie ma), po
    prostu na stronie GUS jest wykaz przedsiębiorców -- do obejrzenia dla
    każdego.

> [...]
    > szukać tu klientów, bierze dane i wysyła ofertę. W samym druku EDG-1
    > jest wyraźnie zaznaczone, które pola będą upubliczniane.

    Co ciekawe już 1 lipca 2011 r. ma wystartować taki internetowy "KRS dla
    DG". Wówczas w ogóle krycie się straci rację bytu (wreszcie).

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2011-03-24 09:13:02
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Mar, 09:33, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Prawda jest taka, że GUS masowo handluje tymi danymi.
    > MZ

    GUS nie musi niczym handlowac - te dane sa jawne, wszystkie rejestry
    DG sa do wgladu, czesc juz w internecie. W tym roku bedzie juz calosc.
    Podobnie jak jawny jest KRS i ksiegi wieczyste.

    Ludzie nie doczytaja co jest piec, albo nie rozumieja jak funkcjonuja
    rejestry do ktorych sie wpisuja - a pozniej darcie geby na masowa
    skale, ze GUS sprzedaje dane osob prowadzacych DG.

    Aktywni sprzedawcy - czy to z bankow, czy to np. z salonow
    samochodowych (bo i takie oferty dostaje na adres pod ktorym
    oficjalnie jest DG) - sami chodza do urzedu miasta/giminy/dzielnicy i
    biora sobie wyciag z rejestrow. GUS nie bierze w tym udzialu :)

  • 6. Data: 2011-03-24 15:29:11
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    >
    > Co ciekawe już 1 lipca 2011 r. ma wystartować taki internetowy "KRS dla
    > DG". Wówczas w ogóle krycie się straci rację bytu (wreszcie).

    A jak sprawa sie ma gdy ja jako osoba fizyczna prowadzaca DG zmieniam adres
    siedziby/ prowadzenia dzialalnosci firmy- czy musza takie dane usuwac czy
    nie z poprzedniego miejsca prowadzenia/siedziby?
    Pytam dlatego bo z miasta gdzie poprzednio mialem DG dosc czesto teraz
    dzwonia do mnie rozne instytucje proszac o wsparcie charytatywne....
    Przemek

  • 7. Data: 2011-03-25 07:54:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 16:29:11 +0100, Przemek napisał(a):

    > czy musza takie dane
    > usuwac czy nie z poprzedniego miejsca prowadzenia/siedziby?

    Jak powiadomisz, to powinni. Jak się nie dowiedzą, to nie muszą :)

  • 8. Data: 2011-03-25 09:47:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 02:13:02 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Aktywni sprzedawcy sami chodza do urzedu miasta/giminy/dzielnicy i
    > biora sobie wyciag z rejestrow. GUS nie bierze w tym udzialu :)

    No jeżeli z rejestru GUSowego - to jak najbardziej bierze w nim udział.
    Biernie, ale bierze :)

  • 9. Data: 2011-03-25 09:55:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On 25 Mar, 10:47, Kamil <a...@a...com> wrote:

    > No jeżeli z rejestru GUSowego - to jak najbardziej bierze w nim udział.
    > Biernie, ale bierze :)

    wyciaga sie z ewidencji dg prowadzonej w samorzadzie gminnym ;)

  • 10. Data: 2011-03-25 12:15:00
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 02:55:30 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > wyciaga sie z ewidencji dg prowadzonej w samorzadzie gminnym ;)

    A ja mam kaprys brać z ewidencji GUS - i co mi zrobisz?
    I kto wówczas publikuje/udostępnia dane?
    Gmina?
    pffff :)