  • 1. Data: 2004-09-18 07:31:05
    Temat: Powiernictwo Pruskie
    Od: "MH" <M...@n...com>

    O ile sie nie myle to w niemieckiej konstytucji dalej jest zapisane ze
    Niemcy istnieja w granicach z 1937 roku. Zapis ten mial byc usuniety ale
    Niemcy tego chyba nie zrobili.
    W wiekszosci panstw Konstytucja to najwyzsze prawo. Idac tym ciagiem mozna
    stwierdzic ze Powiernictwo Pruskie nie ma podstaw zadac odszkodowan od
    Polski jako ze te majatki wedlug prawa niemieckiego (konstytucji) dalej
    znajduja sie na terenie Niemiec. Czyli swoje pozewy powinni kierowac do
    rzadu w Berlinie.

    Co na to inni prawnicy - amatorzy i zawodowcy?

    MH

    PS. Jezeli moja logika jest poprawna to w/w tekst i idea podlega prawu
    Copywrite (C) (zeby ktos inny pozniej sie nie chwalil ze uratowal(a) Polske
    przed Niemcami).

  • 2. Data: 2004-09-18 07:46:37
    Temat: Re: Powiernictwo Pruskie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik MH napisał(a) w wiadomości news:cigoah$uuu$1@newsg3.svr.pol.co.uk:
> [...]
    > Copywrite (C) (zeby ktos inny pozniej sie nie chwalil ze uratowal(a) Polske

    Konsekwencją takiego rozumowania byłoby to że Polska bezprawnie (w rozumieniu
    prawa niemieckiego) okupuje część terytorium Niemiec, a więc całkiem logiczne
    jest żądanie odszkodowania od Polski.
    Więc Twoje myślenie jest bardzo szkodliwe, gdyż daje podstawy prawne dla
    roszczeń wobec Polski z punktu rozumowania niemieckiego prawnika.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-18 10:09:29
    Od: szpakuu <g...@l...spammer>

    Johnson wrote:

    > Konsekwencją takiego rozumowania byłoby to że Polska bezprawnie (w
    > rozumieniu prawa niemieckiego) okupuje część terytorium Niemiec, a więc
    > całkiem logiczne jest żądanie odszkodowania od Polski.

    Ale chyba również konsekwencją byłoby że miliony osób urodzonych na tych
    ziemiach mogłoby żądać przyznania obywatelstwa niemieckiego ?

    --
    g...@l...spammer

  • 4. Data: 2004-09-18 10:45:34
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 12:09:29 +0200, szpakuu <g...@l...spammer> napisał:

    > Ale chyba również konsekwencją byłoby że miliony osób urodzonych na tych
    > ziemiach mogłoby żądać przyznania obywatelstwa niemieckiego ?

    nie, bo o ile dobrze pamiętam Niemcy nie stosują prawa ziemi przy
    przyznawaniu obywatelstwa.

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące:

  • 5. Data: 2004-09-18 13:18:33
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 18/09/2004 09:31, MH wrote :
    > O ile sie nie myle to w niemieckiej konstytucji dalej jest zapisane ze
    > Niemcy istnieja w granicach z 1937 roku. Zapis ten mial byc usuniety ale
    > Niemcy tego chyba nie zrobili.

    Artykuł o którym mowa to art 116 Ustawy Zasadniczej w brzmieniu (za
    Polską Wikipedią):

    (1) Niemcem w sensie tej Ustawy Zasadniczej z zastrzeżeniem innych
    regulacji prawnych jest ten, kto posiada niemiecką przynależność
    państwową lub jako uciekinier lub wypędzony niemieckiej narodowości lub
    jako ich współmałżonek lub potomek został przyjęty na obszarze Rzeszy
    Niemieckiej według stanu z dnia 31 grudnia 1937 roku.

    Tak więc, nieprawdą jest że w niemieckiej konstytucji "dalej jest
    zapisane, że Niemcy istnieją w granicach z 1937 roku". Zapis powyższy ma
    znaczenie tylko przy ubieganiu się o niemieckie obywatelstwo.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_Niemiec

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have