  • 1. Data: 2004-09-17 23:33:28
    Temat: Rozprawa
    Od: 00 <0...@w...pl>

    Mam do Was pytanie:
    Mianowicie za kilka dni mam rozprawe "w trybie uproszczonym". Chodzi o
    jazde rowerem po chodniku pod wplywem alkoholu. Prokurator wyslal pismo
    o umozenie sprawy do sady grodzkiego, ale i tak jestem wzywany na
    rozprawe. Problem w tym, ze w ten dzien mam od ran zajecia z wykladowca
    u ktorego nie wstawienie sie = oblanie przedmiotu.
    No i tu moje pytanie.
    Co sie stanie jesli nie wstwie sie (stawinnictwo obowiazkowe), lub tez
    gdzie zglosic fakt ze sie nie wstawie i jak to uzasadnic, bo chocby mnie
    scigali, na wyklad i tak musze isc :(

    Pozdrawiam i prosze o odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-09-18 08:55:44
    Temat: Re: Rozprawa
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Co sie stanie jesli nie wstwie sie (stawinnictwo obowiazkowe), lub tez
    > gdzie zglosic fakt ze sie nie wstawie i jak to uzasadnic, bo chocby mnie

    wyslij poleconym badz zanies do sekretariatu sadu pismu, iz nie mozesz sie
    w tym dniu wstawic z powodu zajec
    ktorych opuscic nie mozesz. i wsio.

    Ja podobnie zrobilem ( w sprawie karnej) napisalem ze w tym okresie sie
    nie moge stawic i wielkiego halo nie bylo.
    (rozprawa 8 a 9 i 10 egzaminy)

    P.

  • 3. Data: 2004-09-18 09:52:40
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "00" ;

> [...]
    > Co sie stanie jesli nie wstwie sie (stawinnictwo obowiazkowe), lub tez
    > gdzie zglosic fakt ze sie nie wstawie i jak to uzasadnic, bo chocby mnie

    Nie radzę się "wstawiać" ani na egzamin ani na rozprawę. Wystarczy, że byłeś
    wstawiony jadąc rowerem.

    Prokurator na pewno nie wysłał do sądu pisma o umorzenie sprawy, bo mógł sam
    to zrobić. Można domniemywać, że złożył wniosek o warunkowe umorzenie
    postępowania.

    Niestawiennictwo na rozprawę w trybie uproszczonym, nawet usprawiedliwione
    spowoduje, iż sąd rozpozna sprawę zaocznie. Chyba, że rzeczywiście był
    wniosek o warunkowe umorzenie post. to wtedy nie będzie rozprawy, lecz
    posiedzenie.

    ---
    Pzdr