  • 1. Data: 2006-05-26 19:54:33
    Temat: Potrzebna pomoc na egzami z prawa ??
    Od: ppppppppp <p...@i...pl>

    Może ktoś wytłumaczyć mi coś takiego, a dokładnie punkt 3.

    Czynność prawna obarczona sankcją wzruszalności charakteryzuje się tym,
    że :
    > nie jest nieważna z mocy prawa (ex lege);
    > może być unieważniona w drodze czynności prawnej lub orzeczenia sądowego;
    > do czasu unieważnienia wywołuje skutki prawne w niej wyrażone, wynikające z
    przepisów ustaw oraz z ustalonych zwyczajów;
    > unieważnienie takiej czynności powoduje ze staje się ona nie ważna ex tunc tzn od
    chwili jej dokonania a nie unieważnienia. Wspomniane wcześniej unieważnienie może
    nastąpić tylko za sprawą osoby wskazanej w ustawie ( z reguły tą osobą jest strona
    czynności prawnej).

  • 2. Data: 2006-05-27 18:26:17
    Temat: Re: Potrzebna pomoc na egzami z prawa ??
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Czynność prawna obarczona sankcją wzruszalności charakteryzuje się tym,
    > że :

    przepisów ustaw oraz z ustalonych zwyczajów;

    Ale wlasciwie w czym problem bo nie kumam?