  • 1. Data: 2002-05-28 20:28:52
    Temat: Potrącenia z wynagrodzenia. PRAWO PRACY.
    Od: "Astercity" <r...@p...onet.pl>

    Jestem przedstwicielem frimy handlowej. Moim zadaniem jest między innymi
    zawieranie umów sprzedaży. Jak kazy wie nasz rynek jest paskudy jeżekli
    chodzi o ściąganie należności od dłuzników. Mój Pracodawca wpadł ostatnio na
    taki pomysł. Stwierdził że swoich pracowników będzie obciążał kosztami firmy
    windykacyjnej w przypadku gdy nie będzie już mozliwości normalenego
    ściągniecia należności.
    Czy Pracodawca może potrącać z wynagrodzenia Pracownika poniesone koszty
    związane z użyciem firmy windykacyjnej do ściągniecia długu.?

    Pozdrawiam

    Robert

  • 2. Data: 2002-05-28 20:39:06
    Temat: Re: Potršcenia z wynagrodzenia. PRAWO PRACY.
    Od: e...@p...onet.pl (Marek Janczur)

  • 3. Data: 2002-05-31 21:14:08
    Temat: Re: Potrącenia z wynagrodzenia. PRAWO PRACY.
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Janczur" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    et...

> [...]
    tylko
    > za jego zgodą wyrażoną na piśmie (art. 91 kp.).

    Małe uzupełnienie - te można potrącać bez postępowania egzekucyjnego. Jak
    komornik przyjdzie z tytułem, to każdą należność ściągnie ( po alimentach ).
    Odrębna sprawą jest to, na jakiej podstawie prawnej miałaby _w ogóle_
    oparta materialna odpowiedzialność pracowników za koszty nieskutecznej
    egzekucji. Dla mnie jest to całkowity absurd.

    Depi.