  • From: "Markiza" <m...@h...plzero_tolarancji>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poświadczenie bezpieczeństwa
    Date: Sun, 27 Mar 2005 14:49:07 +0200

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał(a):
    > Jak daleko sięga sprawdzanie niekaralności członków rodziny i
    > najbliższych
    > osoby ubiegającej się o wydanie poświadczenia bezpieczeństwa do
    > informacji
    > niejawnych? Chodzi mi o to czy dotyczy np. dziadków osoby, dziadków męża
    > osoby ubiegającej się, rodzeństwa dziadków osoby? Czy dziadkowie to zbyt
    > odległe pokolenie?

    Wszystko zalezy od rodzaju poswidczenia bezpieczenstwa, czyli do jakich
    danych bedziesz mial dostep:
    -ściśle tajne
    -tajne
    -poufne
    -zastrzeżone

    Jako pracwonik aparatu skarbowego majacy dostep do danych zastrzezonych
    moje sprawdzanie odbylo sie na najnizszym szczeblu i dotyczylo praktycznie
    sprawdzenia niekaralnosci, danych osobowych, poswiadzcenia katu
    urodzin.Nikt z mojej rodziny nie byl odpytywany.

    Natomiast moj przyjaciel, wojskowy, ktory mial wyjechac na akcje zbrojna do
    Iraku wymagal dostepu do danych najwyzszej rangi, tj do danych scisle
    tajnych. Ingwilicacji zostali poddani:
    rodznestwo, rodzice, ZNAJOMI (!), narzeczona.
    I tak, pewnego dnia pan z komisji do mnie zadzwonil i pytal czy pan znajomy
    Marek np. duzo pije alkoholu, jak sie zachowuje po zpozyciu, czy ma
    dziewczyne, czy ma kochanki, czy czesto wyjezdza za granice , czy ma duzo
    pieniedzy, czy ostatnio zauwazylam u niego przyplym gotowki!

    Wnioskuje, iz wieksza pufnosc danych tym wieksza ingwiliacja . Dziadkowie
    sa jaknajbardziej do odpytania.

    Markiza